Resolució
Q-04506/2009 Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una sol·licitud de reconeixement del grau de dependència i del dret a les prestacions vinculades.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 29/09/2009
Data de l'últim moviment 10/02/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor es queixa de la tramitació de la sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis i a les prestacions vinculades de la seva mare.

D'acord amb el que explica el promotor, la seva mare té noranta-sis anys i necessita ajuda per al desenvolupament de gairebé totes les activitats de la vida diària.

També ha explicat que mitjançant resolució de data 21 de novembre de 2008 es va reconèixer a la persona interessada un grau I i un nivell 2 de dependència, i que, atès que està en desacord amb aquesta qualificació, en data 13 de gener de 2009 va presentar una sol·licitud de revisió de reconeixement de grau i nivell de dependència.

El promotor manifesta la seva disconformitat amb el fet que des del dia 24 d'abril de 2009, data en què es va fer la valoració de la seva mare, no ha obtingut la resolució del seu expedient.

Contingut

El Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) informa que en data 28 de setembre de 2009 s'ha dictat la resolució de revisió de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis i a les prestacions vinculades de la persona interessada. L'Administració ha fet a mans còpia de la dita resolució en què es pot llegir, entre altres, que el reconeixement del grau II i el nivell 1 té efectes a partir del dia 13 de gener de 2009 i que s'ha d'entendre endegat el procediment per establir el Programa individual d'atenció (en endavant PIA) de la persona interessada.

Per tant, el Síndic recorda que, tal com exposa la resolució tramesa, s'ha d'entendre endegat el procediment per establir el PIA que correspon en aquest cas i per emetre la resolució de reconeixement de les prestacions a què la persona interessada tingui dret. Per concloure aquest procediment, el DASC té un termini de tres mesos a comptar des de la data d'emissió de la resolució.

El Síndic sol·licita, doncs, que se l'informi tan bon punt s'hagi emès la resolució PIA i s'hagin fet efectives les prestacions que corresponguin en aquest cas.

Com a resposta, el DASC explica que el dia 20 de maig de 2010 es va dictar la corresponent resolució del PIA i assenyala que en les properes nòmines es farà el pagament corresponent.

Per tant, s'entén que el Departament esta duent a terme les gestions de la seva competència per fer efectives les prestacions que corresponen en aquest assumpte. Atès això, es donen per tancades les actuacions sobre aquest cas.

Ara bé, atès que el promotor ha manifestat que, a hores d'ara, no s'ha fet efectiva la prestació econòmica per cuidador no professional que va ser concedida a la seva mare el mes de maig de 2010, el Síndic demana informació sobre la data prevista per fer efectiva la prestació que correspon a la persona interessada d'acord amb el seu grau i nivell de dependència.

Tramitació

Data Administració Tràmit

30/09/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
08/10/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/10/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
24/02/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
28/05/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
16/06/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
21/10/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
24/11/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.285 (27/11/1992)
Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006)