Resolució
Q-04509/2014 Disconformitat amb la manca de resposta a una reclamació prèvia a la via jurisdiccional social contra la resolució de desestimació d'una sol·licitud de revisió de grau de discapacitat

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 13/06/2014
Data de l'últim moviment 11/08/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic
Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la reclamació prèvia a la via jurisdiccional social que va presentar la seva mare en data 4 de febrer de 2014 a l'oficina del CAD Terrassa contra la resolució de desestimació de la seva sol·licitud de revisió de grau de discapacitat de data 20 de gener de 2014.

Contingut

El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 71.4 del Text refós de la Llei de procediment laboral, aprovada pel Reial decret legislatiu 2/1995, de 7 d'abril, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de quaranta-cinc dies comptadors des de la data en què la reclamació ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

És per això que el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions oportunes a fi i efecte que s'agiliti al màxim la tramitació de la reclamació presentada per la mare de la promotora de la queixa i que se li doni resposta sense demora, ja que s'ha superat amb escreix els terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

25/06/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
25/06/2014 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Comunicació a l'Ombudsman de la resolució pendent d'acceptació
11/08/2014 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar