El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la llista d'espera en què es trobava el seu pare perquè l'intervinguin quirúrgicament d'un tumor al ronyó, a l'hospital Mútua de Terrassa.
Exposa que el facultatiu que els va atendre els va informar que, com a mínim, fins passat el mes de setembre no el podrien intervenir; que el 14 de juliol els va informar per escrit que no seria possible fer la intervenció fins després de l'agost; que, davant la urgència del cas i la demora prevista, la persona interessada va ser intervinguda quirúrgicament el 19 de juliol a la sanitat privada; que el mateix dia en què li donaven l'alta hospitalària, els van trucar de l'Administració sanitària per comunicar-los que finalment intervindrien la persona interessada la setmana següent, oferiment que, òbviament, va arribar amb retard.
Tal com s'esmenta en l'última informació tramesa pel Departament de Salut, és cert que si la intervenció de la persona interessada s'hagués fet el dia 27 de juliol hauria entrat dintre dels estàndards de temps fixats en el circuit de diagnòstic ràpid de càncer. Tot i això, cal tenir present la nota del 14 de juliol de 2011 signada pel facultatiu del Servei d'Urologia de l'Hospital Universitari Mútua de Terrassa en la qual consta que no es preveu dir a terme la intervenció fins després de l'agost.
És per això que el Síndic recorda que cal ser molt curosos a l'hora de proporcionar informació sobre les previsions d'intervencions i/o tractaments en general per no crear falses expectatives, però especialment en casos en què el factor temps és tant important que la comunicació d'una demora pot comportar la presa de decisions del pacient i/o els familiars tendents a accelerar el procés.