Resolució
Q-04511/2011 Disconformitat amb la llista d'espera per a una intervenció quirúrgica a l'hospital Mútua de Terrassa

Matèries
Polítiques socials
Salut
Gestió dels recursos sanitaris
Data d'inici 08/07/2011
Data de l'últim moviment 20/02/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la llista d'espera en què es trobava el seu pare perquè l'intervinguin quirúrgicament d'un tumor al ronyó, a l'hospital Mútua de Terrassa.

Exposa que el facultatiu que els va atendre els va informar que, com a mínim, fins passat el mes de setembre no el podrien intervenir; que el 14 de juliol els va informar per escrit que no seria possible fer la intervenció fins després de l'agost; que, davant la urgència del cas i la demora prevista, la persona interessada va ser intervinguda quirúrgicament el 19 de juliol a la sanitat privada; que el mateix dia en què li donaven l'alta hospitalària, els van trucar de l'Administració sanitària per comunicar-los que finalment intervindrien la persona interessada la setmana següent, oferiment que, òbviament, va arribar amb retard.

Contingut

Tal com s'esmenta en l'última informació tramesa pel Departament de Salut, és cert que si la intervenció de la persona interessada s'hagués fet el dia 27 de juliol hauria entrat dintre dels estàndards de temps fixats en el circuit de diagnòstic ràpid de càncer. Tot i això, cal tenir present la nota del 14 de juliol de 2011 signada pel facultatiu del Servei d'Urologia de l'Hospital Universitari Mútua de Terrassa en la qual consta que no es preveu dir a terme la intervenció fins després de l'agost.

És per això que el Síndic recorda que cal ser molt curosos a l'hora de proporcionar informació sobre les previsions d'intervencions i/o tractaments en general per no crear falses expectatives, però especialment en casos en què el factor temps és tant important que la comunicació d'una demora pot comportar la presa de decisions del pacient i/o els familiars tendents a accelerar el procés.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/11/2011 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/01/2012 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/02/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/05/2012 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/07/2012 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/09/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/02/2013 Departament de Salut Resolució
20/02/2013 Departament de Salut Seguiment finalitzat