El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la denegació de plaça a la seva filla a l'Institut Corbera de Llobregat.
Exposa que viuen a Pallejà però que la seva filla, fins ara, estudiava en una escola de primària de Corbera de Llobregat, i que el març de 2013 van presentar la sol·licitud de preinscripció a l'institut Corbera de Llobregat, centre adscrit a l'escola esmentada.
Explica que, des de fa un any i mig, la seva filla està en tractament psicològic per un presumpte cas d'assetjament escolar. El psicòleg va recomanar que la menor continués els estudis a l'institut Corbera de Llobregat, però no ha estat admesa per manca de puntuació.
El Síndic observa que el marc normatiu vigent presta una atenció específica a l'alumnat que ha patit situacions d'assetjament escolar. D'altra banda la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació, estableix que són funcions dels serveis educatius orientar sobre el procés d'escolarització les famílies dels alumnes amb necessitats educatives específiques.
Tanmateix, de la informació que facilita el promotor es desprèn que no s'ha produït la intervenció de l'EAP, servei al qual correspon avaluar les necessitats educatives dels alumnes de cara a la seva escolarització.
Per aquest motiu, sense prejutjar l'existència d'irregularitat però en interès de la menor, el Síndic suggereix als Serveis Territorials del Departament d'Ensenyament al Baix Llobregat que, en cas que no s'hagi fet, es contacti amb l'escola de primària de la noia per tal de conèixer la situació de l'alumna, a fi de confirmar si va patir una situació de violència o assetjament escolar i es troba en situació de vulnerabilitat. En cas que sigui així, el Síndic demana que es valori si escau la intervenció de l'EAP perquè avaluï si l'alumna requereix una atenció educativa específica.