Resolució
Q-04530/2011 Disconformitat amb el Departament d'Ensenyament per la incoació d'un expedient administratiu contradictori i no disciplinari per manca de capacitat per ocupar un lloc de treball.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 11/07/2011
Data de l'últim moviment 03/10/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa, professora interina que forma part de la borsa de treball de personal interí del Departament d'Ensenyament, manifesta la seva disconformitat amb el procediment tramitat pel Departament amb motiu de la incoació d'un expedient administratiu contradictori i no disciplinari per manca de capacitat per ocupar el seu lloc de treball.

Contingut

A partir de l'estudi de l'àmplia informació aportada per la persona interessada, el Síndic constata el següent:

- A partir de la proposta d'incoació emesa pel Consorci d'Educació el maig de 2009, la Direcció General de Recursos del Sistema Educatiu va decidir incoar un expedient contradictori no disciplinari a la persona interessada. La resolució de la incoació li va ser comunicada juntament amb el tràmit d'audiència.

- Segons la Resolució de 24 de maig de 2004 de la Secretaria General del Departament, el protocol que cal seguir en aquests casos implica que un cop evacuat el tràmit de vista i audiència cal elaborar la proposta de resolució i obrir el tràmit d'al·legacions. En aquest cas, no hi va haver cap proposta i la resolució dictada va suspendre el termini per a la resolució definitiva en aplicació de l'article 83.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i ordenar el seguiment de la valoració de l'aptitud per a la docència de la persona interessada.

- L'article esmentat estableix com ha de prosseguir l'expedient en els casos en què no s'hagi evacuat l'informe sol·licitat dins de termini. Així, el transcurs del termini màxim legal per resoldre el procediment i notificar la resolució es pot suspendre quan s'hagin de sol·licitar informes que siguin preceptius i determinants del contingut de la resolució. El temps de suspensió entre la petició i la recepció de l'informe no pot excedir els tres mesos.

- La resolució dictada en el procediment contenia una decisió que no respectava la previsió legal esmentada més amunt en tant que superava amb escreix el termini màxim de suspensió. El Síndic entén que en aquest cas hagués calgut arxivar l'expedient, sens perjudici d'incoar-ne un altre a partir del resultat del nou informe de valoració i seguiment que ha de dur a terme la Inspecció d'Educació.

- La resolució de maig de 2011 decideix excloure la persona interessada de la borsa de treball de personal interí però no s'hi fa constar quina ha estat la decisió de la Junta de Personal Docent ni s'indica que s'hagi evacuat cap tràmit d'audiència i vista de l'expedient a la promotora de la queixa.

Per tot això, el Síndic suggereix al Departament que deixi sense efecte la resolució d'exclusió de la borsa de treball de personal interí docent de la persona interessada i que se la torni a incloure tot mantenint-li el número d'ordre a la borsa, sens perjudici d'encomanar la realització dels informes de seguiment i valoració oportuns a la Inspecció.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/07/2011 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
13/10/2011 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
09/02/2012 Departament d'Ensenyament Reiteració posterior a la primera
19/03/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
26/07/2012 Departament d'Ensenyament Resolució
03/10/2012 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat