Resolució
Q-04541/2011 Manca de resposta del Departament de Salut a una sol·licitud de canvi de metge de capçalera

Matèries
Polítiques socials
Salut
Altres
Data d'inici 11/07/2011
Data de l'últim moviment 30/04/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa que ha sol·licitat un canvi de metge de capçalera i que encara no ha rebut cap resposta del Departament de Salut.

Contingut

El Departament de Salut informa que ja s'ha fet efectiu el canvi de metge. Tot i així el Síndic recorda a l'Administració que la Carta de drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitària recull el dret a escollir els professionals i que la Instrucció 03/2003 del CatSalut regula provisionalment la lliure elecció d'equip d'atenció primària de salut i de metge de capçalera. Aquesta instrucció determina que el director o la directora de l'equip d'atenció primària, o la persona que exerceixi les seves funcions, ha d'autoritzar o denegar motivadament la sol·licitud de canvi de metge de capçalera mitjançant una resolució que s'ha d'emetre i notificar en el termini de deu dies hàbils. Atès que en aquest cas s'ha superat amb escreix el termini per respondre el ciutadà, el Síndic recorda al Departament de Salut l'obligació legal que té l'Administració de resoldre els procediments en el temps normativament establert.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/11/2011 Regió Sanitària de Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/01/2012 Regió Sanitària de Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
31/01/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/04/2012 Departament de Salut Resolució
30/04/2012 Departament de Salut Seguiment finalitzat