Els promotors de la queixa manifesten la seva disconformitat amb l'execució de les obres d'urbanització i rehabilitació del nucli antic de Palamós.
Exposen que en data 2 d'abril de 2013 van presentar un escrit de queixa a l'Ajuntament, i que el 10 de maig van rebre una resposta en què s'adjuntava còpia de l'informe tècnic emès pels serveis tècnics municipals.
No obstant això, manifesten que l'obra ha estat adjudicada per concurs públic, que ha estat dirigida pel mateix arquitecte autor del projecte d'obres i del pressupost, i que el pressupost elaborat per l'Ajuntament no és correspon amb les obres executades.
El Síndic recorda les reflexions contingudes en l'Informe sobre bon govern i transparència administrativa de 27 de juliol de 2005, elaborat per la Generalitat de Catalunya. En síntesi, en aquest informe es recomana que les modificacions dels contractes públics es produeixin en casos com més taxats millor, amb total publicitat i amb procediments objectius i transparents de valoració econòmica dels canvis. En aquest document també es proposa que, una vegada acabada l'execució de l'obra, es faci pública una memòria en la qual constin les ofertes rebudes, l'oferta seleccionada i els motius de selecció, les revisions i modificacions del preu, el preu pagat finalment i els informes o les auditories de control o de qualitat. Aquestes mesures de transparència són quasi de compliment obligat quan en el finançament de les obres participen els veïns.
Consegüentment, i en tant que segons l'Ajuntament abans que finalitzi el període de garantia de l'obra es farà una nova inspecció de tota la xarxa per descartar qualsevol incidència, el Síndic suggereix al consistori:
- que permeti que un tècnic de la confiança dels veïns pugui participar en la inspecció o, si més no, tenir-hi accés;
- que en l'informe que resulti d'aquesta inspecció es faci constar que han estat solucionats cadascun dels defectes que s'assenyalen en l'informe de data 7 d'agost de 2012, d'Aigües de Palamós.