Resolució
Q-04568/2010 Disconformitat amb l'Ajuntament de Barcelona per possibles irregularitats en el concurs d'oposició al Cos d'Auxiliars Administratius de Barcelona.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 29/09/2010
Data de l'últim moviment 07/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa indica que va participar a la convocatòria de 212 places d'auxiliar administratiu, en torn lliure, i manifesta la seva disconformitat amb la valoració dels mèrits curriculars que ha fet el tribunal qualificador.

Contingut

L'Ajuntament de Barcelona ha tramès l'informe de la Gerència de Recursos Humans i Organització que va servir de base per fonamentar la resolució desestimatòria del recurs d'alçada que va interposar la persona interessada, atesa la seva disconformitat amb la valoració dels mèrits curriculars que, en fase de concurs, va fer el tribunal qualificador.

El Tribunal va publicar la llista provisional dels mèrits dels aspirants que van superar la fase d'oposició i paral·lelament va publicar una nota explicativa de la valoració dels mèrits curriculars amb l'objectiu de donar a conèixer quins havien estat els criteris seguits en la valoració dels mèrits relatius als cursos. D'aquesta manera es feia constar que els cursos impartits per altres administracions o associacions diferents a les expressament assenyalades es valorarien sempre que estiguessin finançats, autoritzats i/o acreditats en el marc de la formació contínua. 

Així, l'Ajuntament de Barcelona conclou que no tots els cursos organitzats per qualsevol administració local per a la formació del seu personal són objecte d'avaluació, sinó només els que són finançats, autoritzats i/o acreditats en el marc de la formació contínua. I per tant, atès que no consta acreditada aquesta circumstància en les certificacions dels cursos que la persona interessada va fer a l'Ajuntament de Reus, el recurs d'alçada interposat es va desestimar.

En vista d'aquesta informació, el Síndic entén que és cert que els ajuntaments poden promoure plans de formació. Tot i això, les entitats promotores que vulguin finançar accions formatives amb càrrec a aquests fons, han d'elaborar anualment un pla de formació en què es recullin les necessitats formatives detectades, els objectius i les prioritats i la seva integració en un pla estratègic. Els certificats d'assistència o aprofitament els expedeix cada entitat promotora, de conformitat amb els requisits prèviament fixats per la Comissió General per a la Formació Contínua. En aquest sentit, l'article 15.7 de la Resolució esmentada estableix que les administracions han d'adoptar les disposicions corresponents perquè els certificats o diplomes dels cursos puguin ser presentats per les persones interessades en els procediments de provisió de llocs i en els processos de promoció interna, per a llur consideració com a mèrits pels tribunals o comissions de valoració.

Per aquestes raons, el Síndic entén que no hi ha hagut irregularitat en la valoració dels mèrits feta per l'Ajuntament de Barcelona. No obstant això, ha suggerit que, per evitar confusions, d'ara en endavant, a l'hora de publicar el barem de mèrits relatiu a l'assistència a cursos, s'identifiqui de forma expressa que la valoració dels cursos impartits per altres administracions locals en el marc de la formació contínua o permanent de les administracions públiques són las accions promogudes en el marc de l'acord de formació contínua de les administracions públiques i de formació contínua.

Amb aquestes consideracions, el Síndic tanca l'expedient de referència.

Tramitació

Data Administració Tràmit

10/01/2011 Àrea d'Habitatge, Urbanisme i Règim Interior Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/02/2011 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/07/2011 Ajuntament de Barcelona Resolució