Resolució
Q-04586/2010 Queixa per la llista d'espera per a una intervenció quirúrgica a l'Hospital de Sant Pau de Barcelona.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Gestió dels recursos sanitaris
Data d'inici 30/09/2010
Data de l'últim moviment 29/12/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor es queixa de la llista d'espera en què es troba per tal d'intervenir-lo quirúrgicament d'una eventració a l'Hospital de Sant Pau de Barcelona, intervenció que li va ser prescrita fa uns dos anys.  

Més endavant, la persona interessada ha comunicat que el mes d'abril de 2011 va ser visitat a l'Hospital Vall d'Hebron i que ha estat inclòs en la llista d'espera d'aquest centre. Manifesta també que en aquest centre li han indicat que encara es pot demorar molt aquesta intervenció.

Contingut

El Departament de Salut ha tramès un informe en què indica que, atès que el promotor estava inclòs en llista d'espera en els dos centres hospitalaris, la Regió Sanitària de Barcelona del Servei Català de la Salut gestionarà la duplicitat. 

Informa també que en supòsits com aquest el procediment habitual és que el primer centre comuniqui la baixa al Servei Català de la Salut i que, quan per qualsevol motiu no s'ha fet així, les unitats d'atenció al ciutadà del Servei s'adrecen al pacient per corroborar el centre escollit i informar-lo de la baixa en la llista d'espera del primer centre. 

Cal entendre, per tant, que en aquest cas s'ha produït alguna incidència que ha fet que no es comuniqués la baixa de l'Hospital de Sant Pau. En aquest sentit, el Síndic ha indicat al Departament de Salut la conveniència que, en cas que encara no s'hagi fet, s'actuï de la manera exposada per tal de gestionar aquesta duplicitat.

Finalment, el Síndic també ha posat en relleu que, sens perjudici que clínicament la intervenció del promotor fos valorada com a no urgent, ha transcorregut un llarg període de temps des del moment en què va ser prescrita, i ha destacat l'afectació que aquesta situació pot tenir en la qualitat de vida del pacient.

Per això, ha remarcat davant del Departament de Salut la conveniència d'estudiar i prendre mesures per assolir una reducció dels temps d'espera per a intervencions quirúrgiques en general, i li ha recordat la conveniència que es faci la intervenció al promotor al més aviat possible.

De conformitat amb això, i en vista de la informació tramesa, el Síndic clou les actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

24/11/2010 Regió Sanitària de Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/02/2011 Regió Sanitària de Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/03/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/05/2011 Regió Sanitària de Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/07/2011 Regió Sanitària de Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/11/2011 Regió Sanitària de Barcelona Reiteració posterior a la primera
01/12/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/12/2011 Departament de Salut Resolució