De la informació aportada per la persona interessada i de l'informe tramès per l'Administració se'n desprèn que hi ha queixes veïnals, tant per sorolls com per molèsties causades pels usuaris de la terrassa i pels treballadors de l'establiment en la recollida de les taules i cadires i en finalitzar la jornada laboral.
Per això, el Síndic fa les consideracions següents a l'Ajuntament de Cubelles:
És inqüestionable que la decisió sobre l'atorgament de l'autorització no s'esgota amb el títol competencial relatiu al domini públic, sinó que s'han de tenir en compte altres condicionants jurídics, com ara la protecció del medi ambient. En aquest sentit, l'ús del carrer no ha de comportar un atemptat contra les normes protectores del medi ambient. Per tant, les terrasses o els vetlladors a l'aire lliure estan sotmesos a l'obligació genèrica d'evitar les molèsties i els efectes negatius a l'entorn amb les seves conseqüències.
Així mateix, l'Ordenança reguladora de les autoritzacions d'activitats comercials i d'instal·lacions de terrasses en places, carrers i espais públics i privats al terme municipal de Cubelles incorpora diverses determinacions relatives a la prevenció de la contaminació acústica, com ara l'article 71, que especifica que, en termes generals, les taules, les cadires, els para-sols i altres elements que es col·loquin han de ser d'un material com menys sorollós millor, i l'article 76, que determina que els adjudicataris de les llicències han de vetllar pel control de les molèsties generades per l'activitat a la terrassa, especialment pel que fa al soroll.
Ateses les consideracions anteriors, el Síndic demana a l'Ajuntament de Cubelles que adopti les mesures d'inspecció i control adequades per tal que, si es constata que hi ha un incompliment de l'ordenança municipal, s'adoptin les mesures corresponents per garantir-ne el compliment i evitar molèsties als veïns.