Resolució
Q-04623/2011 Disconformitat amb la gestió d'un punt de trobada de Sant Cugat del Vallès

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Problemes en les relacions familiars
Data d'inici 14/07/2011
Data de l'últim moviment 27/05/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

La persona interessada mostra la seva disconformitat per la gestió d'un punt de trobada de Sant Cugat del Vallès, ja que considera que els professionals que hi intervenen interfereixen massa en les relacions paternofilials.

Contingut

L'Administració indica que el Servei de Punt de Trobada de Sant Cugat del Vallès va iniciar la seva intervenció amb aquesta família l'any 2007. Pel que fa a l'observació de l'evolució de la relació de l'infant vers el seu pare, durant les visites es complementa, si es considera oportú, amb entrevistes de seguiment que es fan als progenitors, i també amb l'observació de l'infant sense la presència dels pares, abans o després de les visites. Així, a partir de la valoració de la intervenció en conjunt es pot proposar al jutjat corresponent un canvi del règim establert, si escau. En aquest sentit, el Servei Tècnic del Punt de Trobada informa que el menor ha mostrat algunes vegades negatives a accedir a l'espai de visita prèvia. 

Amb tot, l'informe rebut no inclou informació referent a cap de les situacions descrites per la persona interessada, com ara el fet que el pare s'hagi d'esperar 20 minuts (10 minuts perquè el nen parli amb les psicòlogues i 10 minuts més per no coincidir a l'hora de sortida amb la mare del seu fill) o altres interferències en les entrevistes per part dels psicòlegs. 

Així doncs, el Síndic torna a reiterar el suggeriment que ja havia formulat en el marc de l'actuació d'ofici 2542/2010 (sobre el funcionament dels punts de trobada), en què recorda la necessitat de regular el seguiment, la coordinació i la supervisió necessàries d'aquests serveis, a fi d'evitar que es puguin donar actuacions que s'extralimitin de les funcions atribuïdes, amb un seguiment intens i una coordinació periòdica per part de l'entitat gestora i per part dels serveis centrals, i també per mitjà de l'estudi de qualitat del funcionament d'aquests serveis.

Tramitació

Data Administració Tràmit

21/07/2011 Secretaria de Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/11/2011 Secretaria de Família Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/03/2012 Secretaria de Família Segona reiteració / Obstaculització
28/03/2012 Secretaria de Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/04/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
05/06/2012 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
10/02/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
10/03/2014 Departament de Benestar Social i Família Irregularitat
10/03/2014 Secretaria de Família Irregularitat
27/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat