El promotor de la queixa informa que el mes de març de 2012 va demanar la portabilitat de la seva línia fixa a l'empresa Orange, però que aquesta empresa no va donar mai un servei correcte a les condicions contractades per la persona interessada; per aquest motiu, el mes de juny de 2012, el promotor va demanar la portabilitat, de nou, a l'empresa Movistar.
Explica que va satisfer totes les quotes de facturació mentre va ser client d'Orange, excepte l'import que actualment Orange li reclama en concepte de trencament del període de permanència, atès que va haver de demanar una portabilitat perquè el servei ofert per l'operadora no era òptim.
Per aquest motiu, demana que Orange anul·li el compromís de permanència i no li reclami l'import per aquest concepte.
De la informació elaborada pel Servei al Client d'Orange es desprèn que el promotor té un import pendent de pagament de 177 euros en concepte del trencament del període de permanència, tal com figura en les Condicions generals comuns de contractació dels serveis d'Orange.
No obstant això, la prestació del servei ha de correspondre's amb el que ha contractat l'usuari. En aquest cas concret, el promotor va interposar diverses queixes pels talls que patia a la línia d'Internet ADSL cada mes, i de la qualitat de la banda ampla contractada.
Així doncs, el Síndic arriba a la conclusió que el promotor va demanar una portabilitat a una altra operadora perquè Orange no li donava la qualitat del servei contractat, conclusió que s'infereix de les incidències que ha presentat en què demanava adequar el servei a allò contractat.
Per tant, el Síndic suggereix que no es penalitzi el promotor amb l'obligació de satisfer la penalització de 177 euros en concepte de trencament del període de permanència, atès que la portabilitat a una altra operadora va estar fonamentada en les contínues incidències en el servei contractat.