Resolució
Q-04629/2013 Disconformitat amb l'import reclamat per Orange en concepte del trencament del període de permanència

Matèries
Consum
Telefonia
Data d'inici 14/06/2013
Data de l'últim moviment 16/09/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Orange Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa informa que el mes de març de 2012 va demanar la portabilitat de la seva línia fixa a l'empresa Orange, però que aquesta empresa no va donar mai un servei correcte a les condicions contractades per la persona interessada; per aquest motiu, el mes de juny de 2012, el promotor va demanar la portabilitat, de nou, a l'empresa Movistar. 

Explica que va satisfer totes les quotes de facturació mentre va ser client d'Orange, excepte l'import que actualment Orange li reclama en concepte de trencament del període de permanència, atès que va haver de demanar una portabilitat perquè el servei ofert per l'operadora no era òptim. 

Per aquest motiu, demana que Orange anul·li el compromís de permanència i no li reclami l'import per aquest concepte.

Contingut

De la informació elaborada pel Servei al Client d'Orange es desprèn que el promotor té un import pendent de pagament de 177 euros en concepte del trencament del període de permanència, tal com figura en les Condicions generals comuns de contractació dels serveis d'Orange. 

No obstant això, la prestació del servei ha de correspondre's amb el que ha contractat l'usuari. En aquest cas concret, el promotor va interposar diverses queixes pels talls que patia a la línia d'Internet ADSL cada mes, i de la qualitat de la banda ampla contractada.

Així doncs, el Síndic arriba a la conclusió que el promotor va demanar una portabilitat a una altra operadora perquè Orange no li donava la qualitat del servei contractat, conclusió que s'infereix de les incidències que ha presentat en què demanava adequar el servei a allò contractat. 

Per tant, el Síndic suggereix que no es penalitzi el promotor amb l'obligació de satisfer la penalització de 177 euros en concepte de trencament del període de permanència, atès que la portabilitat a una altra operadora va estar fonamentada en les contínues incidències en el servei contractat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/06/2013 Orange Sol·licitud d'informació a l'Administració
28/06/2013 Orange Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
04/07/2013 Orange Resolució pendent d'acceptació
21/08/2013 Orange Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
22/08/2013 Orange Resposta a la resolució pendent d'acceptació
13/09/2013 Orange Vulneració
16/09/2013 Orange Seguiment finalitzat