Els promotors de la queixa exposen la seva disconformitat amb el fet que tot i el llarg període de temps transcorregut des que van presentar una sol·licitud de subvenció, no han estat notificats de la resolució d'aquesta sol·licitud, i l'única informació de què disposen ha estat la que verbalment els ha traslladat un treballador de la Direcció General de Qualitat de l'Edificació i Rehabilitació de l'Habitatge, d'acord amb la qual la subvenció ha estat desestimada.
D'acord amb el contingut de l'informe aportat pel Departament de Medi Ambient i Habitatge, el Síndic comprova que les sol·licituds presentades per les persones interessades s'han vist afectades per l'excepcionalitat que va comportar l'entrada en vigor del Decret 268/2004, de 27 d'abril, pel qual es va tancar provisionalment l'admissió de sol·licituds relatives a les línies d'ajuts que es recullen en el Decret 157/2002, d'1 de juny.
En aquest sentit, i des d'un punt de vista jurídic, el Síndic observa que l'actuació de l'Administració no és irregular, en la mesura que quan es va presentar la sol·licitud dels promotors de la queixa ja havia entrat en vigor el Decret pel qual es va tancar l'admissió de sol·licituds.
No obstant això, el Síndic considera que caldria haver donat resposta als promotors de la queixa i se'ls hauria d'haver informat de la normativa aplicable en aquell moment i de la impossibilitat, per tant, d'optar als ajuts, la qual cosa no es va fer.
Per aquest motiu, el Síndic recorda el que recull l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que disposa l'obligació de l'Administració de resoldre de forma expressa totes les sol·licituds que presentin els ciutadans.