Resolució
Q-04631/2011 Queixa pel tracte rebut per part d'un metge, pel funcionament del servei d'urgències i per la demora en l'atenció telefònica en un CAP del Prat de Llobregat

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 14/07/2011
Data de l'últim moviment 19/01/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa del tracte rebut per part d'un metge, del funcionament del servei d'urgències i de la demora en l'atenció telefònica en un CAP del Prat de Llobregat.

Contingut

De la informació aportada per l'Administració, se'n desprèn que s'ha donat resposta a la reclamació de la persona interessada i se la informat del funcionament de les urgències i de la programació de visites, i també de la possibilitat del canvi de metge. D'acord amb això, el Síndic entén que s'han adoptat  mesures  per atendre la reclamació de la persona interessada. Sens perjudici d'això, el Síndic fa els recordatoris següents a l'Administració: 

- Que s'informi correctament  les persones usuàries del CAP dels serveis i les prestacions públiques i dels possibles canvis que hi pugui haver.

- Que es desplegui reglamentàriament i de forma específica el dret a la lliure elecció de metges i de centres, circumscrit fins ara a un reconeixement genèric i regulat per una instrucció.

- Que es revisi el funcionament del servei de cita prèvia, a fi de corregir, si s'escau, la tardança a l'hora d'atendre el telèfon.

- Que s'adoptin les mesures organitzatives que siguin necessàries per respectar els drets de les persones a una atenció integral.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/09/2011 Institut Català de la Salut Resposta a la comunicació a l'Administració de la queixa
13/10/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/01/2012 Departament de Salut Resolució