La persona interessada exposa que va adreçar-se a l'Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola l'abril de 2009 per demanar una còpia del pressupost i dels comptes generals del consistori. El setembre del mateix any va rebre la còpia del pressupost però no la dels comptes generals motiu pel qual es va adreçar de nou al consistori.
L'Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola exposa que en el moment en què va fer arribar al promotor de la queixa la còpia del pressupost, no va enviar la còpia dels comptes generals perquè encara no estaven confeccionats, i assenyala que tan bon punt estiguin aprovats li en farà arribar una còpia.
Malgrat això, finalment no es va fer arribar aquesta documentació a la persona interessada, ja en aquell moment no ocupava el càrrec de secretari del grup municipal al qual pertanyia.
El Síndic considera que l'actuació correcta hagués estat enviar la informació tan bon punt hagués estat disponible, i per aquest motiu recorda al consistori el deure de totes les administracions de resoldre expressament i en un termini raonable les peticions que els adrecin les persones interessades amb les úniques excepcions previstes per la normativa vigent.