La persona interessada exposa la seva disconformitat amb el Servei Català de la Salut per la denegació d'una prestació ortoprotètica consistent en un calçat a mida prescrit pel metge especialista. Manifesta també la seva queixa pel fet que considera que les resolucions denegatòries resulten inintel·ligibles.
De l'informe rebut per part del Departament de Salut, se'n desprèn que certament el catàleg de prestacions ortoprotètiques inclou unes botes amb un codi diferent per a adaptació de bitutors, les quals sembla que són les indicades per a la lesió de la persona afectada.
D'aquesta manera, el Síndic entén que no es pot apreciar irregularitat de l'Administració sanitària, malgrat que les resolucions que va rebre la persona interessada, segons explica, eren intel·ligibles i no aclarien la denegació de la prestació de les sabates a mida.
Per aquest motiu, el Síndic recorda al Departament de Salut que les resolucions administratives s'han de motivar com més exhaustivament millor i específicament, amb la claredat suficient, i amb especificació de les causes i els fets, d'acord amb el procediment administratiu regulat a la Llei 26/2010, de 3 d'agost. I, en cas que les resolucions siguin denegatòries, suggereix que les regions sanitàries del Sistema Català de la Salut resolguin de manera detallada i precisa i exposin les raons en què es basa la denegació.