Resolució
Q-04664/2010 Disconformitat amb l'atenció rebuda a l'Hospital Sant Joan de Déu.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el diagnòstic i tractament de la malaltia
Data d'inici 04/10/2010
Data de l'últim moviment 12/04/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa exposa que el dia 26 de setembre de 2010 va haver de portar la seva néta de 23 mesos d'urgències, perquè tenia febre. Al centre d'atenció primària de Manso la van derivar a l'Hospital Sant Joan de Déu, on la van advertir que el temps d'espera era de 2 hores i 30 minuts, com a mínim. Es queixa que, després de 5 hores d'espera, finalment la van atendre però li van fer un diagnòstic incorrecte. Es queixa del tracte rebut i de la mala organització del centre, així com de l'atenció del metge que els va atendre.

Contingut

El Departament de salut ha fet arribar al Síndic una còpia de l'escrit que l'Hospital Sant Joan de Déu va trametre a la Regió Sanitària Barcelona, en el qual es descriu l'atenció que es va prestar a la néta de la promotora. Pel que fa al temps d'espera per ser atès al Servei d'Urgències, l'escrit de l'hospital explica que la gran afluència de pacients i la coincidència en la mateix franja horària fa que de vegades es produeixin retards no desitjats.

Un cop analitzada tota la informació de què es disposa, el Síndic conclou que a la néta de la promotora se li va fer una exploració molt completa. Tanmateix, malgrat que és comprensible que la promotora hagi tingut la percepció que el temps que van haver d'esperar perquè visitessin la seva néta és excessiu, també és cert que es va fer una primera visita de valoració de l'estat de la pacient (com en tots els casos) que va permetre actuar des d'un bon començament, i se li va administrar ibuprofè per baixar-li la febre, cosa que va augmentar el benestar de la menor.

No obstant tot això, és obvi que seria desitjable que els temps d'espera en els serveis d'urgències, en general, i en aquells en què s'atén majoritàriament menors, com és el cas de l'Hospital Sant Joan de Déu, fossin menors i, en aquest sentit, el Síndic encoratja el Departament de Salut, un cop més, perquè introdueixi totes les mesures necessàries encaminades a reduir aquest temps d'espera i a fer l'espera tant confortable com sigui possible per als pacients i els seus acompanyants.

Finalment, atès que el Departament de Salut no n'informa, el Síndic entén que no ha contestat la reclamació de la promotora de la queixa, i és per això que aquesta institució recorda al Departament el deure legal de l'Administració de contestar les reclamacions que li adrecin les persones interessades.

Un cop fetes les consideracions anteriors, i amb la confiança seran tingudes en compte per millorar l'atenció a les persones usuàries, el Síndic dóna per acabada la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/12/2010 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
31/01/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/04/2011 Departament de Salut Resolució