Resolució
Q-04670/2013 Disconformitat amb el procés seguit per l'Ajuntament de Molins de Rei per a la selecció de candidats per formar part d'una borsa de treball d'educador infantil

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 17/06/2013
Data de l'últim moviment 31/12/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Molins de Rei Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procés seguit per l'Ajuntament de Molins de Rei per a la selecció de candidats per formar part d'una borsa de treball d'educador infantil. Exposa que no va superar el procés perquè no se li van valorar els mèrits al·legats.

Contingut

En examinar la llista provisional d'admesos i exclosos, el Síndic ha detectat que algunes de les persones candidates que van resultar excloses perquè els mancava l'acreditació dels mèrits van tenir l'oportunitat d'esmenar les mancances detectades. Tot i això, la persona interessada va aparèixer a la llista provisional com a candidata admesa sense que s'hi fes constar cap observació que li permetés completar els mèrits acreditats a partir dels contractes laborals amb l'informe de vida laboral.

Els mèrits que l'Administració ha de valorar són els que han al·legat i acreditat documentalment les persones interessades; en cas contrari, l'Administració no està obligada a requerir l'esmena dels que no s'hagin presentat dins de termini, ja que el procediment selectiu conté disposicions específiques que desplacen el procediment comú.

És a dir, els participants en els processos selectius han de complir les bases de la convocatòria i recau sobre ells la càrrega d'aportar la documentació en els termes que fixin les bases. D'aquesta manera s'assegura que el funcionament del procés sigui igual per a tots els participants i que es desenvolupi amb la regularitat que exigeix el principi d'eficàcia administrativa.

Ara bé, pel que fa a l'aplicabilitat de l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en els processos selectius el Tribunal Suprem ha assenyalat que aquesta aplicabilitat és factible no només davant les omissions detectades a l'hora d'acreditar el compliment dels requisits en lliurar la sol·licitud inicial de participació en el procediment, sinó també en les fases ulteriors del procediment selectiu, com ara en la fase del concurs amb motiu de la de l'acreditació dels mèrits que s'hi al·leguen. 

En aquest darrer cas no es tracta de possibilitar la presentació extemporània d'un mèrit; és a dir, no es tracta d'autoritzar la presentació de nous mèrits fora de termini sinó de superar la deficiència merament formal del document justificatiu presentat.

En vista de la situació exposada, sembla que s'ha ocasionat un greuge comparatiu entre la persona interessada, que no va tenir l'oportunitat d'esmenar les mancances relatives a l'acreditació dels mèrits, i els altres candidats, que sí que ho van poder fer en aparèixer com a exclosos a la llista provisional.

Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Molins de Rei que revisi la situació de la persona interessada i de tota la resta de candidats que, com ella, hagin estat considerats no aptes pel fet de no haver lliurat l'informe de vida laboral o bé els contractes laborals, malgrat haver estat declarats admesos en la llista provisional i definitiva d'admesos i exclosos.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/07/2013 Ajuntament de Molins de Rei Resolució pendent d'acceptació
21/08/2013 Ajuntament de Molins de Rei Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
31/10/2013 Ajuntament de Molins de Rei Resposta a la resolució pendent d'acceptació
20/12/2013 Ajuntament de Molins de Rei No irregularitat
31/12/2013 Ajuntament de Molins de Rei Seguiment finalitzat