AO-04673/2014 | Actuació d'ofici per estudiar les possibles mancances d'informació a les persones usuàries dels serveis de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya durant la convocatòria de vaga del dia 16 de juny de 2014 |
|
|
||||||||||
|
|||||||||||
|
El Síndic ha iniciat una actuació d'ofici per estudiar les possibles mancances d'informació a les persones usuàries dels serveis de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya durant la convocatòria de vaga del dia 16 de juny de 2014 de 12 a 16 hores. Segons algunes informacions, no es va informar les persones usuàries amb antelació sobre la vaga o sobre les possibles afectacions en el servei provocades pels serveis mínims establerts pel Departament d'Empresa i Ocupació.
Un cop analitzada aquesta qüestió, el Síndic trasllada els suggeriments i els recordatoris de deures legals següents al Departament de Territori i Sostenibilitat: 1. La prestació dels serveis mínims acordats en una vaga és un compromís públic i, per tant, el fet d'incomplir-los s'ha de considerar una irregularitat jurídica que cal corregir immediatament. 2. Quan s'observin incidències greus en el desenvolupament de la vaga que afectin la prestació dels serveis mínims, l'empresa que presta el servei públic ha de donar tota la informació real i precisa per tal que l'usuari pugui fer ús, si escau, d'un transport alternatiu o prendre les mesures que consideri oportunes. 3. En aplicació de l'article 49 de la Llei 4/2006, de 31 de març, ferroviària, la informació sobre els serveis mínims acordats s'ha de facilitar als usuaris de forma clara i amb anticipació suficient. Aquesta informació s'ha de procurar donar els dies laborables anteriors a la jornada de vaga i per diferents mitjans, per assegurar-ne una àmplia difusió entre els usuaris. 4. En casos de retards o endarreriments significatius, l'empresa ha de prendre mesures proactives per facilitar devolució de l'import del bitllet. En aquest sentit, i si és necessari, cal agilitar la informació a l'usuari i la tramitació de la devolució amb l'increment de treballadors a les oficines d'atenció al client i les estacions, a més de reforçar els canals no presencials d'atenció a l'usuari.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
17/06/2014 | Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
01/07/2014 | Secretaria d'Ocupació i Relacions Laborals | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
04/07/2014 | Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions (EADOP) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
14/07/2014 | Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions (EADOP) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
17/07/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/07/2014 | Departament d'Empresa i Ocupació | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
08/09/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resolució pendent d'acceptació |
28/10/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
11/11/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
25/11/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | No irregularitat |
25/11/2014 | Departament de la Presidència | No irregularitat |
25/11/2014 | Departament d'Empresa i Ocupació | No irregularitat |
25/11/2014 | Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) | No irregularitat |
25/11/2014 | Secretaria d'Ocupació i Relacions Laborals | No irregularitat |
26/11/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Seguiment finalitzat |