Resolució
Q-04701/2011 Manca de resposta de l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui a una petició d'informació relativa a l'organització municipal

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 18/07/2011
Data de l'últim moviment 31/01/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Santa Margarida de Montbui Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui a una petició d'informació relativa a l'organització municipal.

Exposa que ha formulat la petició per mitjà de tres instàncies successives i que encara no ha rebut cap resposta.

Contingut

D'acord amb l'informe de l'Ajuntament, es va donar indicacions verbals a la promotora de la queixa sobre on podria trobar la informació que demanava i se li va oferir una entrevista amb responsables municipals si ho considerava oportú. 

Certament, el dret dels ciutadans a accedir a informació pública inclou el dret a obtenir còpies del document que es demana i a obtenir orientació sobre on es pot localitzar els documents o les dades demanats, però no inclou el dret que la informació sigui expressament elaborada d'acord amb la petició. 

Tanmateix, tenint en compte que la petició es va formular per escrit, el Síndic considera que la resposta havia de ser també escrita, amb més motiu si es té en compte que la promotora va reiterar la seva petició en dues ocasions. 

En aquest sentit, cal recordar que el deure de les administracions públiques de donar resposta expressa als escrits que presentin els ciutadans és un principi bàsic de la bona pràctica administrativa.

Així es recull, per exemple, en el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic en data 2 de setembre de 2009, que conté recomanacions adreçades a les administracions públiques catalanes per fer efectiu el dret a la bona administració, en desplegament del dret que reconeix l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya.

Entre altres, el Codi destaca que els ciutadans tenen dret a rebre resposta expressa a les qüestions que plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

Amb les consideracions anteriors, el Síndic dóna per finalitzada aquesta actuació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

12/08/2011 Ajuntament de Santa Margarida de Montbui Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/11/2011 Ajuntament de Santa Margarida de Montbui Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/11/2011 Ajuntament de Santa Margarida de Montbui Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/01/2012 Ajuntament de Santa Margarida de Montbui Resolució
31/01/2012 Ajuntament de Santa Margarida de Montbui Seguiment finalitzat