La persona interessada es queixa de la manca de pagament de l'Ajuntament de Tordera de diversos treballs de manteniment de l'enllumenat públic d'una urbanització que manifesta que el consistori li va encomanar.
Acredita, d'altra banda, que s'ha adreçat a l'Ajuntament amb relació a aquest assumpte mitjançant correu electrònic a la bústia de suggeriments municipal.
D'acord amb la informació municipal facilitada, els mesos de desembre de 2010 i maig de 2011 s'han fet efectives les factures corresponents als anys 2008 i 2009, i actualment queden pendents de pagament un total de 6 factures de 2010, per un import global de 8.632,51, que l'Ajuntament preveu fer efectives en el marc del Pla de sanejament aprovat pel Ple de la corporació el 2 de desembre de 2010.
Primerament, el Síndic indica que comprèn perfectament les dificultats econòmiques que, en el context actual, han de superar sovint les administracions locals per fer front a les seves obligacions.
Amb tot, tenint en compte el temps transcorregut des que s'hauria d'haver fet efectiu el pagament al promotor de la queixa, suggereix a l'Ajuntament que adopti les mesures necessàries perquè aquest pagament es faci efectiu com més aviat millor.
Així mateix, el Síndic considera que en el marc de les decisions de planificació i ajornament de pagaments que hagi adoptat l'Ajuntament, caldria fixar una previsió de termini de pagament per a aquestes obligacions i comunicar-la als creditors, amb la finalitat d'aportar un element de previsibilitat a una situació que els perjudica.
Finalment, aquesta institució recorda també que al pagament de la quantitat pendent caldrà afegir-hi el pagament d'interessos en els termes establerts legalment.