Resolució
Q-04722/2008 Manca de pagament del Departament d'Acció Social i Ciutadania de l'ajut per a infants a càrrec menors de tres anys corresponent a l'any 2007.

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Drets de les famílies. Subvencions i ajuts
Data d'inici 05/11/2008
Data de l'últim moviment 02/02/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor, resident a Sant Vicenç dels Horts, es queixa de la manca de pagament de l'ajut per infants a càrrec menors de tres anys corresponent a l'any 2007. 

El promotor va tenir un fill en data 16 de desembre de 2005. El mateix any 2005 va sol·licitar la prestació universal per fill menor de tres anys a càrrec, que va renovar els anys 2006 i 2007.

En veure, al començament de l'any 2008, que no tenia cap ingrés corresponent a l'any 2007, va trucar al telèfon 900300500 i li van comunicar que anaven retardats i que s'havia d'esperar un temps per rebre resposta. Com que continuava sense rebre resposta, en data 17 d'abril de 2008 el promotor va acudir a l'oficina d'atenció al ciutadà de La Florida, a l'Hospitalet. Allà li van dir que no els constava la sol·licitud formulada per a la prestació corresponent a l'any 2007 i que li recomanaven que fes una reclamació i que presentés una nova sol·licitud per a l'any 2008. 

Segons exposa el promotor de la queixa, en data 17 d'abril de 2008 va formular la reclamació, i al començament de novembre de 2008 va rebre l'ingrés corresponent a la prestació de l'any 2008, però no a la del 2007. 

Segons la persona interessada, en data 4 de novembre de 2008 es va dirigir a l'oficina de Sant Boi del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) i allà li van dir que la seva sol·licitud estava sense atendre i que no podien fer res per saber la situació de la reclamació que havia presentat.

El promotor explica que llavors va tornar a trucar al telèfon 900300500, on després de fer-lo esperar molta estona, li van dir que no podien posar-lo en contacte amb la persona responsable d'aquests expedients. La mateixa tarda, però, des del DASC es van posar en contacte amb el promotor per dir-li que se li havia denegat la prestació corresponent a l'any 2007 ja que no els constava que s'hagués presentat cap sol·licitud de renovació de l'ajuda corresponent a l'any 2007.

La sol·licitud de renovació, segons afirma el promotor de la queixa, es va presentar per correu ordinari.

Contingut

El DASC informa que s'ha fet una revisió d'ofici de l'expedient iniciat pel promotor per tal de sol·licitar la prestació econòmica universal per infant a càrrec, i, un cop revisat l'expedient, comunica que s'ha dictat i notificat al promotor la resolució estimatòria de la prestació econòmica universal per infant a càrrec 2007 amb un import atorgat de 625 euros.

D'acord amb el que exposa el DASC, i atès que s'ha resolt l'objecte de la queixa, que era el pagament de l'ajut per infants a càrrec menors de tres anys corresponent a l'any 2007, el Síndic tanca les seves actuacions.

Ara bé, en relació amb la resolució d'aquest expedient, el Síndic recorda que per a totes les sol·licituds o plantejaments que facin els ciutadans i que afectin els seus drets s'han d'emetre resolucions expresses i en un termini raonable, la qual cosa no ha ocorregut en aquest cas. 

De conformitat amb l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el termini màxim que té l'Administració per resoldre i notificar les resolucions dels assumptes és el que determini la norma corresponent; si no hi ha norma que determini un termini específic de resposta, el termini màxim per emetre i notificar les resolucions és de tres mesos.  

En atenció amb això, i per tal de fer un seguiment del desenvolupament d'aquest cas i poder mantenir oportunament informada la persona interessada, el Síndic demana informació sobre la data d'emissió i el contingut de la resolució que conclou el procés de revisió oficiosa de l'expedient del promotor i sobre la seva notificació a la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/10/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/11/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
06/11/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
14/12/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
02/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)