El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació d'un expedient sancionador de trànsit, ja que considera que s'han produït irregularitats pel que fa a la pràctica de les notificacions.
Exposa que és resident d'una zona de l'àrea verda de Barcelona i disposa de la targeta corresponent, que li permet adquirir un comprovant horari trimestral per poder estacionar a les places de la seva zona de residència sense haver d'extreure un tiquet cada vegada.
Segons afirma, quan va ser denunciat els dies 25 de maig i 29 de juny de 2012 per estacionament sense comprovant horari, al seu vehicle es trobava ben visible el tiquet trimestral corresponent, malgrat que les dades que portava impreses s'haguessin anat esborrant pels efectes del seu ús continuat.
Afegeix que el 29 d'agost de 2012 va rebre la notificació de denúncia corresponent a l'expedient incoat per la infracció de 29 de juny. Va presentar una reclamació a l'Ajuntament i va ser estimada. Pel que fa a l'expedient corresponent a la infracció de 25 de maig, el promotor assegura que no va tenir coneixement de la seva tramitació fins que va rebre el 2013 la denegació de la subvenció de la taxa d'estacionament en àrea verda.
El Síndic recorda que si la notificació de la infracció es duu a terme en el domicili de la persona interessada i aquesta es troba absent i ningú se'n pot fer càrrec, s'ha d'intentar en el termini dels 3 dies següents; i si tampoc fos possible el lliurament, la publicació es fa al TESTRA. Ara bé, quan es duu a terme aquesta publicació edictal no és fins que no transcorren 20 dies naturals des que la notificació s'hagués publicat al TESTRA que s'entendrà que aquesta ha estat practicada (article 78.1 de la Llei 18/2009, de 26 de novembre).
És per aquest motiu que si la publicació es va dur a terme en data 21 de juliol de 2012 no és fins al dia 10 d'agost de 2012 que cal entendre notificada la denúncia.
Així doncs, atès que el promotor no va pagar la sanció ni va interposar al·legacions, la denúncia esdevingué resolució sancionadora, i des del 10 d'agost de 2012 el promotor disposava d'un termini d'un mes per formular recurs de reposició. Aquest termini, doncs, no havia transcorregut quan, en data 30 d'agost de 2012, el promotor va formular les al·legacions a les quals l'Administració va donar el tractament de recurs i que va inadmetre per extemporani.
D'acord amb el que s'ha exposat, el Síndic demana a l'Institut Municipal d'Hisenda que doni les ordres oportunes per tal que es revisi l'actuació administrativa amb relació a la tramitació d'aquest procediment, i que estudiï la possibilitat de retrotreure el procediment al moment en què caldria haver resolt de forma expressa i motivada el recurs que es va desestimar per extemporani.
Posteriorment, l'Institut Municipal d'Hisenda ha comunicat que s'ha acordat anul·lar la multa imposada al promotor i reconèixer-li el dret a la devolució de l'import ingressat per aquest concepte, per la qual cosa es considera que el suggeriment del Síndic ha estat acceptat.