Amb relació a aquest cas, el Síndic indica, primerament, que s'ha de valorar que els retards que es produeixen en aquests procediments, malgrat les mesures endegades per millorar les llistes d'espera, perjudiquen de forma molt important els drets de les persones amb discapacitat, i constitueixen una anomalia greu en la gestió dels procediments administratius. Així, el Síndic assegura que cal que s'adoptin mesures més eficaces, que permetin resoldre aquesta situació de retards i atendre convenientment les demandes de les persones interessades.
Per la seva banda, el Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) indica que la demora en la resolució d'aquests procediments es deu a l'elevat nombre de sol·licituds de reconeixement i revisió de discapacitat; i que per pal·liar aquesta situació i reduir les llistes d'espera s'han establert convenis per ampliar el nombre d'equips de valoració, amb l'objectiu que es puguin regularitzar els terminis de tramitació dels procediments. Amb tot, però, el DASC no concreta cap previsió pel que fa a l'assumpte que promou aquesta queixa.
Per això, el Síndic recorda al DASC el deure de l'Administració de dictar resolució expressa en tots els procediments administratius, i de fer-ho dins dels terminis màxims establerts; i, de conformitat amb això, adoptar en aquest cas concret les mesures adients per tal d'agilitar la tramitació, de manera que es resolgui el procediment en el termini més breu possible.