Resolució
Q-04766/2010 Manca de resolució de la sol·licitud de revisió de grau de discapacitat.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 07/10/2010
Data de l'últim moviment 05/08/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa va sol·licitar la revisió del grau de disminució del seu germà el maig de 2009 i encara no ha rebut resposta.

Contingut

Amb relació a aquest cas, el Síndic indica, primerament, que s'ha de valorar que els retards que es produeixen en aquests procediments, malgrat les mesures endegades per millorar les llistes d'espera, perjudiquen de forma molt important els drets de les persones amb discapacitat, i constitueixen una anomalia greu en la gestió dels procediments administratius. Així, el Síndic assegura que cal que s'adoptin mesures més eficaces, que permetin resoldre aquesta situació de retards i atendre convenientment les demandes de les persones interessades.

Per la seva banda, el Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) indica que la demora en la resolució d'aquests procediments es deu  a l'elevat nombre de sol·licituds de reconeixement i revisió de discapacitat; i que per pal·liar aquesta situació i reduir les llistes d'espera s'han establert convenis per ampliar el nombre d'equips de valoració, amb l'objectiu que es puguin regularitzar els terminis de tramitació dels procediments. Amb tot, però, el DASC no concreta cap previsió pel que fa a l'assumpte que promou aquesta queixa.

Per això, el Síndic recorda al DASC el deure de l'Administració de dictar resolució expressa en tots els procediments administratius, i de fer-ho dins dels terminis màxims establerts; i, de conformitat amb això, adoptar en aquest cas concret les mesures adients per tal d'agilitar la tramitació, de manera que es resolgui el procediment en el termini més breu possible.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/11/2010 Serveis Territorials d'Acció Social i Ciutadania a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/11/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
05/08/2011 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

LlEI 23/2002, de 18 de novembre, d'adequació de procediments administratius en relació amb el règim de silenci administratiu i el termini de resolució i notificació, i de primera modificació dels articles 81, 82 i 83 de la Llei 13/1989, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. - DOGC.3778 (10/12/2002)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)
Real Decreto Legislativo 2/1995, de 7 de abril, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Procedimiento Laboral. - BOE.86 (11/04/1995)