De l'informe elaborat per la Gerència d'Atenció Farmacèutica i Prestacions Complementàries del Servei Català de la Salut (en endavant CatSalut) es desprèn que, d'acord amb el que es va indicar a la persona interessada quan se li va fer arribar la documentació, no havia de pagar cap complement, ni aportació dinerària de cap tipus.
Així, el Departament de Salut informa que tant en el moment de la prescripció com en el de la dispensació de la cadira de rodes, l'aportació de la usuària era zero euros. Així mateix, a banda que entrés en vigor el nou catàleg de prestacions ortoprotètiques del Servei Català de la Salut amb els nous preus, l'aportació de la usuària continuava sent zero euros.
Per tant, el Departament indica que, en cas que la persona interessada hagués fet una aportació dinerària, fruit d'un acord privat entre el centre dispensador i la usuària, amb la finalitat d'aclarir les circumstàncies de l'aportació, es trametria la informació de l'expedient a la Subdirecció General d'Avaluació i Inspecció d'Assistència Sanitària del Departament de Salut, perquè valorés la idoneïtat d'obrir un expedient administratiu al centre dispensador, atès que no va respectar el que recull el Catàleg de prestacions ortoprotètiques del CatSalut.
Per tant, de la informació rebuda no s'aprecia cap irregularitat de l'Administració sanitària que pugui motivar la prossecució d'aquest expedient, ja que s'han adoptat les mesures idònies per respondre la reclamació de la persona interessada i, quant al fons del problema objecte de la queixa, ha de ser el criteri mèdic de l'especialista el que regeixi la prescripció ortoprotètica per a la seva filla.
Així doncs, el Síndic finalitza l'expedient, tot i que suggereix al departament de Salut:
1. Que s'investigui l'aportació dinerària que la persona interessada va fer al centre dispensador d'articles ortoprotètics i, en cas d'observar irregularitats o cobraments indeguts per part del dispensador, s'ordeni la instrucció per part de la Subdirecció General d'Avaluació i Inspecció d'Assistència Sanitària d'un procediment disciplinari i, si escau, sancionador.
2. Que el CatSalut valori la possibilitat de millorar la informació a les persones usuàries, per tal que sempre sigui correcta i com més extensa millor, sobre l'accés a les prestacions ortoprotètiques i la tramitació i resolució de les prescripcions que requereixin autorització.
3. Que l'Administració sanitària segueixi vetllant per tal que els centres dispensadors s'adeqüin a les condicions i als procediments reglamentaris que han de complir, a fi de facilitar l'accés a la prestació ortoprotètica.