Resolució
Q-04832/2011 Disconformitat amb les dificultats per cobrar un ajut de la Generalitat per a la rehabilitació d'un edifici d'ús residencial

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Subvencions i ajuts a l'habitatge
Data d'inici 22/07/2011
Data de l'últim moviment 14/05/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - No s'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, en representació d'una comunitat de propietaris de Barcelona, manifesta la seva disconformitat amb els problemes que tenen amb el cobrament d'un ajut de la Generalitat per a la rehabilitació del seu edifici d'ús residencial.

Exposa que en data 22 de maig de 2008 es va presentar la primera sol·licitud d'ajuda per a la rehabilitació. En data 29 de maig de 2008, l'Administració va trametre un escrit en què sol·licitava una sèrie de documentació. Davant aquest requeriment, la comunitat va sol·licitar una pròrroga, ja que no disposava de tota la documentació que s'havia requerit. 

En data 3 de juliol de 2009, l'Administració va comunicar a la comunitat de propietaris que no s'havia pogut resoldre la petició d'ajuts perquè s'havia esgotat el pressupost assignat. Però que tenien la possibilitat de reiniciar la tramitació de les ajudes amb la presentació d'un imprès de sol·licitud i aportant una sèrie de documentació. En data 15 de juliol de 2009, la comunitat de propietaris va presentar la sol·licitud i els documents requerits.

En data 19 de novembre de 2010, la comunitat de propietaris va sol·licitar a l'Administració una resposta a la seva sol·licitud. L'Administració va respondre, en data 14 de desembre de 2010, que la comunitat de propietaris no havia sol·licitat les ajudes de l'any 2009 perquè no havia aportat la documentació requerida.

Contingut

En la documentació aportada per la comunitat de propietaris promotora de la queixa s'observa que l'administrador de la finca va presentar la sol·licitud d'ajut per a la rehabilitació d'edificis d'ús residencial de l'any 2009. La data de presentació d'aquesta instància és el 15 de juliol de 2009.

En conseqüència, el Síndic suggereix al Departament de Territori i Sostenibilitat que revisi aquest expedient i, en definitiva, que reconegui a la comunitat de propietaris el dret a percebre l'ajut de rehabilitació que correspongui, un cop comprovat que es compleixen els requisits exigits per la normativa sectorial en matèria de rehabilitació d'habitatges. 

Posteriorment, el Departament ha indicat que no comparteix les consideracions del Síndic en el sentit de tornar a revisar l'expedient de rehabilitació. En vista d'això, aquesta institució finalitza la seva intervenció en aquest assumpte, tot i que es reserva el dret de fer constar aquesta circumstància en l'informe que anualment el Síndic de Greuges presenta al Parlament de Catalunya.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/08/2011 Direcció de Qualitat de l'Edificació i Rehabilitació de l'Habitatge Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/10/2011 Direcció de Qualitat de l'Edificació i Rehabilitació de l'Habitatge Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/10/2011 Direcció de Qualitat de l'Edificació i Rehabilitació de l'Habitatge Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/02/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
27/03/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
14/05/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució