El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la demora en la tramitació de la sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i a les prestacions vinculades presentada per una persona dependent.
Segons la informació rebuda, aquesta sol·licitud es va presentar el 14 de desembre de 2010 a l'oficina d'atenció al ciutadà El Bages-Manresa, i posteriorment la persona interessada va presentar una reclamació perquè no s'havia fet la valoració. Tot i això, encara no ha rebut cap resposta.
En l'informe tramès pel Consorci de Serveis Socials de Barcelona s'indica que en data 19 d'octubre de 2011 es va dictar la resolució per la qual es reconeixia a la persona interessada un grau III nivell 1 de dependència, i que quedava pendent l'elaboració del seu Programa individual d'atenció (en endavant PIA).
Tot i això, d'aquesta informació no es desprèn l'existència de cap circumstància que justifiqui una demora tan important en l'emissió de la resolució de qualificació de dependència. En aquest sentit, el Síndic incideix en la necessitat de continuar treballant per millorar aquests procediments, de manera que s'evitin paralitzacions o dilacions que perjudiquen la correcta atenció de la situació de les persones dependents.
D'altra banda, el Síndic ha sabut que els serveis socials bàsics han elaborat ja la proposta del PIA de la persona interessada. Així doncs, cal esperar que en breu es pugui resoldre definitivament el procediment.
En aquest sentit, el Síndic recorda el deure de les administracions públiques de tramitar i resoldre els procediments com més aviat millor, respectant els terminis màxims de resolució. D'acord amb això, aquesta institució insta el Consorci de Serveis Socials de Barcelona a estudiar la proposta i a dictar la resolució corresponent al més aviat possible, a fi que la persona interessada pugui rebre el servei o la prestació adients a la seva situació de dependència.