Resolució
Q-04862/2012 Disconformitat amb l'atenció prestada per l'Hospital de Bellvitge i l'equip d'atenció primària El Prat de Llobregat 2 a una pacient

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el diagnòstic i tractament de la malaltia
Data d'inici 03/07/2012
Data de l'últim moviment 24/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'atenció negligent que l'Hospital de Bellvitge i l'equip d'atenció primària (en endavant EAP) El Prat de Llobregat 2 van prestar a la seva mare, que va morir l'octubre de 2011.

Contingut

D'una banda, l'EAP conclou que la pacient va ser atesa de manera correcta en totes les ocasions en què va acudir al centre, que es van fer les exploracions indicades d'acord amb la simptomatologia que presentava en cada moment i que es van demanar les proves oportunes.

D'altra banda, l'Hospital de Bellvitge fa referència a un error en el contingut de la carta que va fer arribar al promotor la Unitat de Diagnòstic Ràpid del centre hospitalari. En aquesta carta li deien el següent: ?Un cop valorada la sol·licitud de visita per a la Unitat de Diagnòstic Ràpid de l'Hospital Universitari de Bellvitge, us informem que d'acord amb els criteris de derivació i programació de prestacions ambulatòries, la patologia exposada no correspon a la nostra àrea d'influència. Haurà de demanar visita al seu metge de capçalera habitual, el qual farà la derivació, si s'escau, al seu centre de referència?.

Tot i això, a l'escrit que va rebre el promotor el 27 de setembre de 2012 per donar resposta a la seva reclamació, no es fa cap referència al procés assistencial de la persona interessada i es limita a informar el promotor que en l'escrit de la Unitat de Diagnòstic Ràpid el motiu de rebuig de la visita hauria d'haver estat perquè no hi havia criteris d'urgència que justifiquessin que la persona interessada fos atesa per aquesta unitat.

Atesa la documentació rebuda, i atès que l'Hospital de Bellvitge no ha valorat l'atenció que es va prestar a la persona interessada, el Síndic suggereix al Departament de Salut que posi en coneixement de la Direcció General d'Ordenació i Regulació Sanitàries els fets exposats pel promotor de la queixa per si la Subdirecció General d'Avaluació i Inspecció d'Assistència Sanitària considera oportú iniciar actuacions, sens perjudici de les accions administratives i judicials que pugui haver endegat el promotor.

Tramitació

Data Administració Tràmit

10/07/2012 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
12/09/2012 Institut Català de la Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/10/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/03/2013 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
18/10/2013 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
11/02/2014 Departament de Salut Irregularitat
12/02/2014 Institut Català de la Salut Irregularitat
13/02/2014 Departament de Salut Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
04/11/2015 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
30/11/2015 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
24/12/2015 Departament de Salut Seguiment finalitzat