La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació del seu expedient de renda mínima d'inserció.
Exposa que en data 5 de setembre de 2011 va sol·licitar la modificació de l'import de la prestació perquè havia deixat de percebre el subsidi d'atur, i que en data 18 d'octubre de 2011 va sol·licitar poder percebre un complement de la prestació. Tot i això, no ha obtingut resposta a cap de les dues sol·licituds
De les dades de què es disposa, es desprèn que es va extingir el dret a la prestació i en data 12 de gener de 2012 es va sol·licitar de nou la prestació. Segons la persona interessada, durant l'any 2012 s'ha adreçat en diverses ocasions a l'Administració per demanar poder tornar ser beneficiària de la prestació, però no ha obtingut resposta.
El Departament d'Empresa i Ocupació informa que es va resoldre el recurs d'alçada presentat contra la suspensió de la prestació atès que la nòmina del contracte de treball que en va motivar la suspensió no superava els ingressos que corresponien a la persona interessada en concepte de renda mínima d'inserció.
El recurs es va resoldre al seu favor i se li va reconèixer el dret a percebre la prestació econòmica amb efectes d'1 de maig de 2012 i fins al 31 de desembre de 2012 perquè havia acreditat que complia els requisits per ser beneficiària de la prestació. Aquesta quantitat li va ser ingressada el novembre de 2013.
D'altra banda s'informa que es va extingir la prestació perquè la promotora tenia un contracte laboral, dret a la prestació d'atur i s'havia mantingut d'alta de forma continuada a la Tresoreria General de la Seguretat Social amb contracte o prestació d'atur des de la suspensió de 2010.
Tot i això, aquesta informació contradiu la que constava en un informe anterior del Departament. Així, d'acord amb l'anterior informació tramesa, es va dictar una resolució de suspensió de la prestació econòmica a favor de la persona interessada en data 13 d'octubre de 2010 i es van mantenir els complements de família monoparental i menor de setze anys a càrrec. Els complements, però, es van anul·lar el mes d'agost de 2011.
En data 21 de gener de 2012, es va sol·licitar la represa de la prestació suspesa perquè la persona interessada havia formalitzat un contracte a mitja jornada, però segons el Departament els ingressos que constaven des del 12 de desembre de 2011 fins l'11 de juny de 2012 superaven l'import que li corresponia obtenir de la prestació de la renda mínima d'inserció.
Finalment, en data 25 de maig de 2012 es va resoldre extingir la prestació amb efectes des de l'1 de maig de 2012.
El recurs d'alçada interposat per la persona interessada el 3 de maig de 2012 es va resoldre mitjançant resolució de 9 de setembre de 2013, que li reconeix el dret a percebre un import de 286,69 euros mensuals amb efectes d'1 de maig de 2012 i fins al 31 de desembre de 2012, tot i que les nòmines aportades són de febrer i març de 2012 i acrediten que els ingressos que van motivar i mantenir la suspensió de la prestació no la justificaven. I encara menys justificarien una extinció de la prestació pel mateix motiu.
En conseqüència, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació, en primer lloc, que revisi aquest expedient detingudament i verifiqui si els ingressos que van motivar la suspensió de la prestació des del mes d'octubre de 2010 superaven els ingressos corresponents a la renda mínima d'inserció i, en cas que no sigui així, reconegui i faci efectives les diferències a favor de la persona interessada; en segon lloc, que aclareixi la resolució del recurs contra la resolució d'extinció de la prestació i si, tal com es desprèn de la data i la seva motivació, aquesta anul·la la resolució d'extinció, reconegui la continuïtat de la prestació amb reconeixement dels imports que corresponen a la persona interessada en concepte de renda mínima d'inserció un cop deduïts els ingressos obtinguts en cada moment; i en tercer lloc, que desestimi la sol·licitud de la prestació de la persona interessada per ser titular de la prestació de renda mínima d'inserció actualment, i que modifiqui l'import d'aquesta prestació atès que actualment la promotora no percep cap altre ingrés.