La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la percepció mínima que li va ser imposada l'11 d'abril de 2014 a l'estació de Sants, per una presumpta infracció consistent a viatjar en metro sense títol de transport, i exposa el seu descontentament davant la manca de resposta de Transports Metropolitans de Barcelona (en endavant TMB) i de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (en endavant AMB) a les al·legacions que va formular posteriorment.
Exposa que és mestra i que aquell dia tornava d'una excursió amb una cinquantena d'alumnes i altres professors de l'escola. Explica que entre tots van esgotar sis targetes de deu viatges però ella es va separar del grup a l'estació de Sants mentre que la resta de professors va continuar el trajecte amb els alumnes. Com que el grup va conservar totes les targetes, la promotora no va poder mostrar el seu bitllet a l'interventor que l'hi va demanar a Sants.
De la documentació de què es disposa es desprèn que la promotora va presentar diversos escrits d'al·legacions en dates posteriors a la intervenció, en què exposava les circumstàncies del seu cas, presentava les targetes utilitzades i aportava una carta de l'escola on treballa en la qual es fa constar que en aquella data acompanyava efectivament un grup d'alumnes d'excursió. Tot i això, la promotora es queixa que no ha rebut resposta a les al·legacions que va adreçar a TMB ni a les que va fer arribar a l'AMB el 17 de juny de 2014.
D'acord amb l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i amb el Codi de bones pràctiques administratives del Síndic, aquesta institució suggereix a l'AMB que respongui per escrit de forma expressa i al més aviat possible les al·legacions presentades per la persona interessada.