El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a dos correus electrònics que va adreçar al Servei Català de Trànsit en dates 3 i 13 de juny de 2012, en què demanava accedir electrònicament a un expedient sancionador.
Exposa que va fer el pagament de la sanció que se li havia imposat per no perdre la bonificació del 50%, tot i que no va poder visualitzar l'expedient sancionador per problemes tècnics del web.
Segons el Servei Català de Trànsit, el correu electrònic no és un mitjà vàlid per presentar escrits relatius a un expedient sancionador de trànsit, llevat que es disposi de signatura digital certificada. A manca de certificat digital, la sol·licitud s'ha de presentar personalment a qualsevol oficina administrativa, autonòmica o estatal, o mitjançant correu administratiu a les oficines de correus.
En vista d'aquesta informació, el Síndic recorda al Departament d'Interior que aquesta resposta hauria d'haver estat facilitada directament a la persona interessada des del Servei Català de Trànsit.
Per tant, sens perjudici de l'obligació que tenen les persones interessades de respectar les garanties i els requisits previstos en cada procediment administratiu per poder accedir i conèixer l'expedient administratiu per mitjans electrònics, l'Administració té l'obligació de respondre les peticions que els ciutadans li adrecin de forma telemàtica mitjançant els canals que la mateixa Administració hagi habilitat.