Resolució
Q-04940/2015 Disconformitat amb el requeriment per part de l'Ajuntament de Castellbisbal de la liquidació d'una llicència d'obres amb interessos i amb un recàrrec del 20%

Matèries
Administració pública i tributs
Tributs
Tributs locals
Data d'inici 16/07/2015
Data de l'últim moviment 01/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Castellbisbal Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que l'Ajuntament de Castellbisbal li hagi requerit la liquidació de la llicència d'obres amb interessos i amb un recàrrec del 20% quan havia interposat recurs de reposició contra la liquidació. Exposa que l'Ajuntament el va informar l'any 2013 que la presentació d'un recurs de reposició suspenia l'executivitat de l'acte impugnat. 

D'entrada, el Síndic posa de manifest que l'article 14.2.i) del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (TRLHL) estableix que "la interposició del recurs de reposició no suspèn l'execució de l'acte impugnat, amb les conseqüències legals consegüents, incloent-hi la recaptació de quotes o drets liquidats, interessos i recàrrecs."

D'acord amb aquest precepte, doncs, el Síndic entén que la resolució emesa per l'Ajuntament de Castellbisbal en data 26 de maig de 2015 s'ajusta a dret i no s'aprecia una actuació administrativa irregular en el fet que s'hagi requerit al promotor la liquidació de la taxa per llicències urbanístiques amb recàrrec i interessos, si no va sol·licitar de forma expressa la suspensió de l'acte que impugnava.  

Tanmateix, ateses les manifestacions del promotor sobre la informació que va rebre des de l'Ajuntament en relació amb l'executivitat de l'acte impugnat i  la informació que es va fer constar a la liquidació emesa en data 5 de març de 2013, el Síndic suggereix al consistori que doni les ordres oportunes perquè es revisi el model de liquidacions, a fi que s'hi afegeixi un advertiment segons el qual el recurs de reposició no suspèn l'executivitat de l'acte impugnat, i s'indiqui com s'ha de procedir si es vol sol·licitar la suspensió de l'acte impugnat o sol·licitar el fraccionament o ajornament d'una liquidació, en cas que en les liquidacions que s'emeten actualment no es faci constar aquesta informació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/10/2015 Ajuntament de Castellbisbal Resolució pendent d'acceptació
01/12/2015 Ajuntament de Castellbisbal Reiteració a la resolució pendent d'acceptació