Resolució
Q-04967/2011 Disconformitat amb les actuacions dutes a terme arran d'una reclamació sobre l'assistència sanitària prestada a l'Hospital Casa Maternitat, de Barcelona

Matèries
Polítiques socials
Salut
Dret a l'historial mèdic i testament vital
Data d'inici 02/08/2011
Data de l'últim moviment 30/03/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les actuacions dutes a terme arran de la reclamació presentada per la persona interessada sobre l'assistència sanitària que va rebre al centre Hospital Casa Maternitat, de Barcelona.

La persona interessada havia presentat una reclamació per disconformitat amb l'atenció que se li va prestar en aquest centre, i arran d'això es van dur a terme diverses actuacions d'investigació. Com a resultat d'això, el Servei Català de la Salut va comunicar a la persona interessada que s'havien observat deficiències en la informació donada a la pacient i en la consignació de la informació en la història clínica, i que aquests actes podrien ser constitutius de falta greu. Tot i això, atès el temps transcorregut des del moment dels fets, es considerava improcedent incoar un expedient sancionador, per prescripció.

Contingut

D'una banda, el Síndic posa en relleu la importància que les actuacions administratives es duguin a terme en tots els casos amb la màxima celeritat. En aquest sentit, aquesta institució insta el Departament de Salut a vetllar i prendre les mesures necessàries perquè aquest tipus de procediments es puguin desenvolupar en terminis breus, a fi d'evitar que es produeixin situacions de prescripció de les faltes.

D'altra banda, s'ha constatat que no s'ha donat resposta a la reclamació que la persona interessada va presentar el juliol de 2011. En relació amb aquesta qüestió, el Servei Català de la Salut indica en el seu informe que es va considerar que l'escrit tenia per objecte informar que es posaven els fets en coneixement del Síndic.

En aquest sentit, convé recordar que la tramitació d'una queixa davant del Síndic de Greuges i les actuacions d'aquesta institució són independents de l'actuació administrativa. Així, l'advertiment o avís de presentació d'una queixa no implica que l'Administració no hagi de donar resposta a les reclamacions que les persones interessades li presenten directament.

Igualment cal recordar que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

De conformitat amb això, el Síndic insta el Departament a adoptar les mesures oportunes per donar resposta expressa a la reclamació formulada per la persona interessada el mes de juliol de 2011, d'acord amb els principis que han de regir el dret de les persones a una bona administració.

Tramitació

Data Administració Tràmit

27/10/2011 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/02/2012 Servei Català de la Salut SCS Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/03/2012 Departament de Salut Resolució
30/03/2012 Departament de Salut Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)

Expedients Relacionats

Q-02082/2010