La persona interessada exposa que va presentar una sol·licitud d'habitatge protegit, però encara no n'ha rebut resposta. Actualment, viu de lloguer amb la seva família i es troben en una situació econòmica precària i en un procediment judicial de desnonament per impagament de deute hipotecari.
De la informació facilitada pel Departament de Territori i Sostenibilitat, se'n desprèn que es va donar resposta a l'escrit enviat per la persona interessada, tot i que si la resposta tan sols es va enviar a través de correu ordinari al domicili on s'havia de produir el llançament, possiblement, la carta no va arribar als seus destinataris. Tenint en compte que la persona havia facilitat la seva adreça de correu electrònic i tres números de telèfon, l'Administració hauria pogut fer arribar la resposta per altres mitjans.
En conseqüència, el Síndic suggereix al Departament de Territori i Sostenibilitat que estableixi els mecanismes adequats que permetin garantir que la persona destinatària rep la resposta que l'Administració li dóna, per evitar que respostes estandarditzades acabin vulnerant el dret del ciutadà a obtenir una resposta fonamentada.