Resolució
Q-04990/2010 |
Queixa en relació amb el procediment de gestió tributària d'una taxa de recollida d'escombraries. |
Matèries |
Administració pública i tributs |
Tributs |
Tributs locals |
|
|
Data d'inici |
19/10/2010 |
Data de l'últim moviment |
03/06/2011 |
|
Administracions afectades |
|
Administració |
Últim moviment |
|
Ajuntament de Rubí |
Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució |
Diputació de Barcelona |
Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució |
|
Plantejament
La persona interessada manifesta que cada exercici fiscal satisfà dos rebuts de taxa d'escombraries corresponents al mateix objecte tributari, un d'escombraries particulars i l'altre d'escombraries comercials. Així mateix, exposa que no se li aplica la reducció de la quota tributària de la taxa per estar subjecte a la recollida de residus mitjançant un gestor de residus autoritzat.
Contingut
La unitat del Vallès Oriental de l'Organisme de Gestió Tributària exposa que s'ha dictat una resolució en sentit parcialment estimatori en què s'aprova la devolució dels rebuts d'escombraries domiciliàries dels exercicis 2007 a 2010 i es desestima la reducció de la quota de la taxa de recollida d'escombraries comercials. Aquesta denegació es basa en la manca de compliment dels requisits exigits a l'article 2.3 de l'Ordenança fiscal número 16 del municipi de Rubí, atès que la persona interessada no va acreditar tenir contractat un gestor privat dins del termini d'un mes a comptar des de l'entrada en vigor de l'Ordenança.
Sobre aquesta informació, i malgrat que l'Administració ha corregit la seva actuació en el sentit sol·licitat pel Síndic, aquesta institució recorda tant a l'Ajuntament de Rubí com a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona el deure legal de donar resposta expressa a totes les qüestions que es plantegin en els procediments d'aplicació dels tributs i de notificar la resolució expressa.
Aquesta obligació ha de ser complerta dins dels terminis fixats per la normativa reguladora del procediment corresponent i sense que en cap cas no pugui excedir el termini de sis mesos.
Tramitació
Data |
Administració |
Tràmit |
|
05/11/2010 |
Ajuntament de Rubí |
Sol·licitud d'informació a l'Administració |
05/11/2010 |
Organisme de Gestió Tributària |
Sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/12/2010 |
Organisme de Gestió Tributària |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
14/02/2011 |
Ajuntament de Rubí |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/06/2011 |
Organisme de Gestió Tributària |
Resolució |
03/06/2011 |
Ajuntament de Rubí |
Resolució |
Normativa i jurisprudència
Normativa |
|
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.285 (27/11/1992) |
Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006) |