La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que Endesa retirés el comptador del subministrament de gas del seu habitatge sense advertiment previ, tot i haver pagat una factura que tenia pendent.
Atès el contingut de la informació tramesa per Endesa i atès que la persona interessada va informar que no havia rebut cap notificació d'aquesta empresa per avisar que li retirarien el comptador, el Síndic recorda que el subministrament de gas forma part dels subministraments domèstics bàsics, per la qual cosa cal prendre les mesures necessàries per garantir que les notificacions de factures pendents i l'advertiment de suspensió del servei arribin de forma fefaent al titular del contracte de subministrament per tal d'evitar situacions com les que han portat a tramitar aquesta queixa.
D'altra banda, el Síndic també recorda que l'article 252-5 del Codi de consum disposa que ?per a interrompre el servei de tracte continuat i per a incloure la persona consumidora en fitxers d'impagats, cal que hi hagi, com a mínim, dos rebuts o factures impagats i sobre els quals no hi hagi cap reclamació pendent de resolució, sempre que no hagin estat objecte de reclamació per la persona consumidora, que se li hagin comunicat de manera fefaent les conseqüències d'aquest impagament i que se li hagi donat un termini no inferior a deu dies hàbils perquè els pagui?.
Amb la confiança que Endesa prendrà les mesures oportunes per evitar que es tornin a produir situacions com la plantejada per la persona interessada, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.