El Departament de Benestar Social i Família informa que l'expedient de la persona interessada encara no s'ha resolt, atès que es troben a l'espera de rebre la documentació que se li va requerir després d'estudiar el seu expedient.
Arran de la informació aportada, el Síndic constata que des de la presentació de la sol·licitud, el setembre de 2009, fins que es va fer l'estudi de l'expedient i el requeriment de la documentació, va transcórrer més d'un any i no es va acreditar cap causa per paralitzar l'expedient.
En aquest sentit, el Síndic recorda a l'Administració que la tramitació dels procediments s'ha d'impulsar d'ofici i d'acord amb criteris de celeritat i eficàcia, de manera que quan es presenta una sol·licitud l'òrgan gestor ha d'estudiar-la i, si escau, requerir la documentació necessària com més aviat millor sense que sigui admissible una demora com la que s'ha produït en aquest cas.
A més a més, tenint en compte que en aquests casos les sol·licituds tenen com a objecte atendre les despeses bàsiques per al manteniment de les persones, cal extremar les mesures per garantir una tramitació àgil i eficient de les sol·licituds de prestacions econòmiques d'assistència social.