Resolució
Q-05075/2010 Queixa envers el Departament d'Ensenyament per la manca d'adaptació, per raons de salut, d'un lloc de treball.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 22/10/2010
Data de l'últim moviment 01/06/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada, funcionària del cos de professors d'ensenyament secundari, exposa que a causa d'una malaltia que pateix té dificultats per fer el trajecte cada dia fins al centre en què l'han traslladat. Per aquest motiu, ha demanat un canvi de lloc de treball.

Exposa que el Departament d'Ensenyament va acceptar les seves al·legacions i que determinava l'1 d'octubre de 2010 com a data per aplicar un canvi de centre proper al seu domicili habitual i accessible en transport públic. Tanmateix, manifesta que actualment encara no s'ha fet efectiva aquesta mesura, la qual deriva de l'aplicació de l'article 25 de la Llei de prevenció de riscos laborals.

Contingut

En l'informe aportat pel Departament d'Ensenyament, s'exposa que la rectificació de l'errada en la proposta de planificació d'actuacions va ser remesa a la persona interessada i que se la va informar que la data recomanada d'aplicació de la mesura era de l'1 de setembre de 2011. Així mateix, informa que s'ha comunicat a la promotora de la queixa que tan bon punt estigui publicada la resolució que reguli l'adjudicació de destinacions provisionals se la informarà del procediment que haurà de dur a terme per tal que l'1 de setembre de 2011 pugui obtenir una destinació d'acord amb les seves necessitats.

Igualment, el Departament manifesta que les mesures organitzatives que consten a la nova proposta de planificació d'actuacions no s'han pogut fer efectives atès que la persona interessada està de baixa per incapacitat temporal.

Davant d'aquesta informació, el Síndic ha recordat al Departament d'Ensenyament, tal com s'ha recollit en els diversos informes anuals presentats al Parlament, que la legislació de prevenció de riscos laborals es basa en dos pilars: el de garantir l'adequada protecció dels treballadors i el de promoure una cultura preventiva a les organitzacions.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/01/2011 Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics Sol·licitud d'informació a l'Administració
12/04/2011 Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/04/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/06/2011 Departament d'Ensenyament Resolució