Resolució
Q-05077/2008 Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una sol·licitud de revisió de reconeixement de grau i nivell de dependència.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 21/11/2008
Data de l'últim moviment 04/03/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora exposa que ha presentat al Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) una sol·licitud de revisió de reconeixement de grau i nivell de dependència a nom de la seva filla i no n'ha rebut cap resposta.

La reclamant explica que el DASC va emetre una resolució de grau de dependència corresponent a la seva filla en data 11 d'octubre de 2007, en què se li reconeixia un grau III nivell 1 de dependència.

La mare de la sol·licitant va presentar una reclamació en data 4 d'abril de 2008 al Consorci de Serveis Socials de Barcelona, per desacord amb la resolució del grau i nivell de dependència de la seva filla. En la reclamació, al·legava que "és una noia amb un grau de discapacitat del 88%, està incapacitada legalment i requereix les atencions constants d'una persona", i sol·licitava "que es tornés a fer la valoració per aconseguir un nivell 2, que és el que considera que se li hauria de reconèixer.

En data 4 de juliol de 2008, quan la família ja percebia la cartera de serveis corresponents determinada a l'acord del Programa individual d'atenció (en endavant PIA), la promotora va presentar a nom de la seva filla una sol·licitud de revisió de reconeixement de grau i nivell de dependència per aplicació errònia del barem.

Tanmateix, el DASC encara no ha contestat les dues sol·licituds de revisió de grau formulades en dates 4 d'abril i 4 de juliol de 2008.

Contingut

L'anterior DASC ha tramès un informe de resposta, juntament amb la resolució de la reclamació prèvia que atorga a la persona interessada un grau III i nivell 2 de dependència i la segona resolució del PIA per prestació econòmica per cuidador no professional, d'acord amb el nou grau reconegut. 

Si bé l'objecte de la queixa s'ha resolt favorablement, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família la necessitat que adopti mesures per tal de reduir la durada dels procediments relacionats amb l'aplicació de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, de manera que es resolguin en un termini raonable, tot evitant dilacions, i es faci possible l'accés de les persones dependents als serveis i les prestacions que els corresponen, d'acord amb la Llei.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/12/2008 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/02/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/05/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/07/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/11/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/05/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
04/03/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006)