Resolució
Q-05078/2011 Manca de resposta de la Direcció General de la Policia a una consulta presentada telemàticament a través de l'Oficina Virtual de Tràmits

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 04/08/2011
Data de l'últim moviment 31/01/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Interior Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a una consulta presentada telemàticament a l'Oficina Virtual de Tràmits adreçada a la Direcció General de la Policia el 30 de maig de 2011, la qual, segons li consta, va ser transferida al Departament d'Interior. 

L'objecte de la consulta, segons indica, feia referència als ordinadors retirats durant el desallotjament de la plaça Catalunya el 27 de maig.

Contingut

El Síndic recorda al Departament d'Interior que l'Administració té l'obligació de donar resposta expressa als escrits que els adrecin les persones interessades, i que l'ús dels mitjans electrònics no pot comportar l'eliminació, la limitació o el condicionament dels drets o dels deures dels ciutadans. En aquest sentit, si una de les finalitats de la Llei 29/2010, de 3 d'agost, reguladora de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic, és la de promoure que les relacions de les administracions amb els ciutadans siguin més àgils, més eficaces i més eficients amb l'ús dels mitjans electrònics, d'aquí n'ha de derivar, necessàriament, una actuació administrativa congruent amb aquest objectiu. 

Per tant, el Síndic entén que el Departament d'Interior ha d'articular els mitjans necessaris per tramitar i respondre, en un termini raonable, les peticions que els ciutadans li adrecin de forma telemàtica, mitjançant els canals que la mateixa Administració ha posat a llur disposició per a aquesta finalitat. Aquesta actuació no deixa de ser una bona pràctica que es troba recollida en el Codi de bones pràctiques administratives elaborat pel Síndic.

Amb la confiança que el Departament tindrà en compte aquest recordatori de deures legals a l'hora d'atendre les sol·licituds i peticions dels ciutadans, el Síndic clou l'expedient de referència.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/11/2011 Direcció General de la Policia Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/12/2011 Departament d'Interior Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/01/2012 Departament d'Interior Resolució
31/01/2012 Departament d'Interior Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya- DOGC.5687 (06/08/2010)