Resolució
Q-05095/2011 Disconformitat amb el tracte rebut durant una visita a l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques i amb l'alta mèdica acordada

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el diagnòstic i tractament de la malaltia
Data d'inici 05/08/2011
Data de l'últim moviment 31/01/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tracte rebut durant una visita a l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques (en endavant ICAM) i amb el fet que se li donés l'alta mèdica.

Exposa que el 3 d'agost de 2011 va passar una visita de control del procés d'incapacitat temporal a l'ICAM, i que no es va respectar el seu dret a la intimitat, perquè va entrar a la consulta un altre facultatiu. També manifesta que la doctora no li va fer una exploració suficient per valorar el seu estat, i que no va tenir en compte els informes mèdics que aportava. La persona interessada va presentar una reclamació prèvia contra l'alta mèdica acordada.

Contingut

De l'informe tramès per l'ICAM es desprèn que s'ha revisat l'actuació dels professionals que van atendre la promotora de la queixa durant la visita en qüestió i que no s'ha constatat un tracte inadequat per part de la metgessa. També s'ha determinat que la visita es va desenvolupar amb respecte a la intimitat de la persona interessada, ja que únicament es va sol·licitar l'assistència de la doctora responsable del Servei per oferir-li explicacions addicionals sobre el seu estat i la improcedència de renovar la baixa laboral.

D'altra banda, en l'informe s'explica que la decisió sobre l'alta mèdica es va prendre després de valorar els informes mèdics aportats i el resultat de l'exploració feta per la metgessa del centre i, segons la informació rebuda, s'ha resolt la reclamació interposada contra l'alta mèdica, que ha estat confirmada. També consta que l'ICAM va trametre un escrit a la persona interessada, en resposta a la seva reclamació, amb explicació sobre les actuacions dutes a terme.

De conformitat amb això, sens perjudici de recordar la necessitat de prestar a les persones ateses un tracte considerat i deferent i d'oferir-los la màxima informació sobre els procediments que els afecten, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/09/2011 Institut Català d'Avaluacions Mèdiques (ICAM) Sol·licitud d'informació a l'Administració
08/11/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/01/2012 Departament de Salut Resolució
31/01/2012 Departament de Salut Seguiment finalitzat