Resolució
Q-05114/2011 Manca de resposta del tribunal qualificador d'un concurs-oposició per a l'ingrés i l'accés a la funció pública docent.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 08/08/2011
Data de l'últim moviment 26/09/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa que va prendre part en la convocatòria d'un concurs oposició per a l'ingrés i l'accés a la funció pública docent, i manifesta el seu desacord amb les qualificacions obtingudes en cadascuna de les parts en què s'ha estructurat la fase d'oposició. Aquest malestar el va traslladar al tribunal qualificador per mitjà de dos escrits, corresponents a les dues fases de l'oposició, en què demanava que es contrastés punt per punt la informació i el contingut de la programació exposada. Tot i això, encara no ha rebut cap resposta.

Els escrits adreçats al tribunal no tenen registre d'entrada, es van presentar al matí del dia 8 de juliol i, segons exposa la persona interessada, no es va donar cap resguard acreditatiu de la presentació als aspirants que els van lliurar. No consta que la persona interessada hagi presentat recurs d'alçada.

Contingut

El Síndic indica que els escrits de reclamació responen a la previsió fixada al punt 6.4.3 de les bases de la convocatòria de la resolució ENS/607/2011. Aquest apartat estableix que un cop publicada la llista amb les puntuacions finals i globals obtingudes, els aspirants avaluats en la fase d'oposició disposen d'un termini de quaranta-vuit hores per presentar reclamacions al president del tribunal. També assenyala que un cop estimades o desestimades les reclamacions presentades, els tribunals han de fer públiques les qualificacions definitives de la fase d'oposició.

El Síndic entén que el redactat de la base no deixa clar si les reclamacions s'han de formular per escrit o bé oralment davant del president del tribunal, per la qual cosa sembla que ambdues possibilitats haurien de ser admissibles. De tota manera, és més recomanable la via de la presentació escrita, ja que així l'aspirant pot disposar d'un document que acredita la reclamació que. 

Un cop confirmat que la reclamació escrita és viable, i tenint en compte que aquesta només es pot presentar en un període de temps concret- 48 hores des de la publicació de la llista amb les qualificacions provisionals- els escrits s'haurien de registrar per poder disposar d'una còpia segellada que permetés l'acreditació d'aquest acte de reclamació. 

Per aquest motiu, el Síndic recomana al Departament d'Ensenyament que en futurs procediments estableixi el mecanisme per complir un dels drets reconeguts als ciutadans en les seves relacions amb les administracions públiques (article 35 c) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú), com és el d'obtenir la còpia segellada de l'escrit que presentin als òrgans de selecció. En aquest sentit, l'apartat 5.12 de les bases estableix que el procediment d'actuació dels òrgans de selecció s'ha d'ajustar a la Llei 30/1992 i a la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

Pel que fa a la manca de resposta a la reclamació presentada per la persona interessada, i sense que això prejutgi l'existència de cap actuació irregular, el Síndic sol·licita informació al Departament d'Ensenyament sobre quin és el mecanisme que s'ha seguit a l'hora de donar resposta als reclamants. 

En aquest sentit, el Síndic vol posar de manifest que, mentre que la base 4.3 estableix que les reclamacions presentades contra la llista provisional d'admesos i exclosos s'estimaran o desestimaran en la resolució de la Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics que declari aprovada la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, a la base 6.4.3 no s'assenyala a través de quin mitjà es comunicarà a les persones interessades l'estimació o desestimació de les reclamacions que han formulat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

06/10/2011 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
13/12/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
03/02/2012 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
19/04/2012 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
15/05/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
21/06/2012 Departament d'Ensenyament Resolució
26/09/2012 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-04526/2011