Resolució
Q-05121/2009 Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una sol·licitud de revisió del reconeixement de la situació de dependència.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 28/10/2009
Data de l'últim moviment 19/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor es queixa de la manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) d'una sol·licitud de revisió del reconeixement de la situació de dependència presentada a nom del seu pare. Explica que mitjançant una resolució de data 27 de gener de 2009 es va reconèixer a la persona interessada un grau III nivell 2 de dependència, però malgrat que han passat més de nou mesos des de la resolució encara no s'ha iniciat el procediment per establir el Programa individual d'atenció (en endavant PIA).

Contingut

El Síndic ha reiterat en diverses ocasions la seva petició d'informació al DASC, sense que hagi rebut encara cap resposta. Tanmateix, aquesta institució ha dut a terme diferents gestions en relació amb els procediments derivats de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. 

Un dels assumptes que s'ha estudiat, mitjançant una actuació d'ofici de l'any 2008, és el relatiu als procediments de reconeixement dels drets derivats de la situació de dependència de les persones que van formalitzar la seva sol·licitud i que, malauradament, durant la tramitació del procediment han mort, com és cas de la persona interessada.

Com a resposta, el DASC va assenyalar que "ha de ser el Ministeri de Sanitat i Política Social qui ho reguli a través d'una norma estatal comuna". També va indicar que "fins que el Govern no prengui una decisió comuna, el Departament continuarà aplicant les Instruccions 10/2009 que reconeixen el dret de les persones hereves a percebre les quantitats corresponents a les prestacions econòmiques que haurien correspost a la persona interessada només quan la defunció s'ha produït amb posterioritat a la resolució del PIA".

Atesa aquesta informació, el Síndic entén que el DASC no ha acceptat les seves recomanacions.

Pel que fa al cas concret d'aquesta queixa, el Síndic ha recordat a l'actual Departament de Benestar Social i Família el deure que té de resoldre l'expedient de la persona interessada mitjançant una resolució expressa i de comunicar-la al promotor de la queixa en el termini legalment establert.

Tramitació

Data Administració Tràmit

06/11/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/07/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/01/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució