Resolució
Q-05122/2010 Disconformitat amb el Departament de Benestar Social i Família pel retard en una revisió del grau de disminució.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 25/10/2010
Data de l'últim moviment 13/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el retard en la revisió del grau de disminució que té reconegut actualment la seva mare.

La persona interessada va demanar la revisió el 13 de gener de 2009 per empitjorament i per barem de mobilitat i, actualment, encara no té cap notícia del Departament de Benestar Social i Família.

Contingut

En l'escrit tramès pel Departament de Benestar Social i Família s'informa de les gestions que duu a terme aquest departament per agilitar les llistes d'espera i dels criteris que utilitza per prioritzar les sol·licituds. Pel que fa a la persona interessada, el Departament indica que finalment se li va fer el reconeixement l'11 de març de 2011.

Malgrat que amb l'emissió de la resolució queda resolt l'objecte concret de la queixa i el Síndic hauria de donar per acabada la seva intervenció en aquest assumpte, aquesta institució ha fet arribar al Departament de Benestar Social i Família una sèrie de consideracions:

D'una banda, com ja s'ha esmentat en altres ocasions, mentre que el Departament informa de manera detallada sobre l'existència de criteris de priorització i indica els tràmits que hauria de fer la persona interessada en cas d'estar inclosa en algun d'aquests supòsits, no consta que s'hagi informat la persona interessada sobre aquesta possibilitat.

D'altra banda, atès el nombre de queixes que rep el Síndic sobre aquesta qüestió, s'entén que malgrat que el Departament hagi dut a terme actuacions per reduir les demores en la resolució d'aquests procediments, aquestes actuacions encara no són suficients. I és en aquest sentit que cal fer encara més esforços per reduir aquests retards que afecten de manera negativa els drets de les persones amb discapacitat.

Pel que fa al cas concret de la persona interessada, des que va presentar la sol·licitud fins que finalment ha estat visitada han transcorregut dos anys i dos mesos, termini que supera amb escreix el termini legalment establert.

D'acord amb tot això, d'una banda el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família el deure legal de resoldre els procediments en els terminis legalment establerts i, d'altra banda, aquesta institució es remet als suggeriments efectuats en altres ocasions sobre aquest mateix assumpte, en el sentit que cal introduir les mesures correctores oportunes per tal que situacions com la de la persona interessada s'evitin i els ciutadans puguin veure satisfets els seus drets en els terminis legalment previstos.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/12/2010 Serveis Territorials d'Acció Social i Ciutadania a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/02/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/03/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/07/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució