El promotor de la queixa, pare de l'infant, exposa que el centre escolar no l'informa de l'evolució del seu fill, i que adopta un posicionament a favor de la mare.
De la informació rebuda es desprèn que hi ha una situació de conflicte greu entre els pares de l'alumne que afecta directament aspectes relacionats amb la seva escolarització, i que hi ha també una situació de conflicte greu entre el promotor i l'escola.
En aquest cas, algunes de les actuacions del centre poden fer pensar en una manca d'imparcialitat en el tracte als progenitors i en la resposta a les seves sol·licituds. En general, el Síndic considera que algunes de les solucions adoptades depassen l'encàrrec normal de l'escola. Des d'aquesta perspectiva, tot i actuar-se bona fe, són susceptibles de ser considerades una presa de posicionament i, per tant, s'haurien d'evitar.
Davant d'aquesta situació, el Síndic considera que l'escola hauria d'actuar amb plena imparcialitat, en interès de l'infant, i quedar al marge del conflicte entre els progenitors. Amb aquest objectiu, el Síndic suggereix al Departament d'Ensenyament:
1. Que es valori la conveniència de traslladar la situació d'aquest alumne als serveis socials competents del Consell Comarcal del Baix Camp per valorar si l'infant es troba en situació de risc.
2. Que es doni instruccions al centre per garantir una actuació imparcial i un tracte equitatiu als progenitors de l'infant, que eviti qualsevol posicionament a favor d'un o altre, en benefici del seu interès.
3. Que, atesa l'excepcionalitat de la situació, el conflicte existent i la complexitat de les qüestions plantejades, moltes d'elles de caràcter jurídic o que mantenen relació amb el contingut i la interpretació de resolucions judicials, es designi un professional de l'assessoria jurídica del Departament d'Ensenyament o dels serveis territorials competents aliè al centre que pugui resoldre els dubtes, divergències i altres qüestions que puguin anar sorgint en relació amb l'escolarització d'aquest alumne i els seus progenitors.