El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'Ajuntament d'Hostalric perquè considera que no compleix la Llei 39/1981, de 28 d'octubre, per la qual es regula l'ús de la bandera d'Espanya i el d'altres banderes i ensenyes.
El 6 d'octubre de 2011, en aplicació de l'article 39.1 de la Llei 24/2009, de 23 de desembre, del Síndic de Greuges, aquesta institució va traslladar a l'Ajuntament d'Hostalric la queixa del promotor. Tot i això, el Síndic no ha rebut encara cap informe del consistori.
En aquest sentit, l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert
Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos a comptar de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.
Per tant, el Síndic demana a l'Ajuntament d'Hostalric que agiliti la tramitació de la queixa presentada pel promotor i que emeti una resolució. Aquesta resposta s'haurà d'ajustar als mandats de la Llei 39/1981, de 28 d'octubre, que regula l'ús del símbol de la bandera espanyola, que estableix els criteris i les normes de compliment obligat pel que fa a l'ús d'aquest símbol als establiments públics.