Davant la manca de resposta de l'Administració, el Síndic recorda al Departament de Salut el deure legal que té de contestar tots els escrits formulats pels ciutadans, d'una manera raonada i donant resposta a allò que s'ha plantejat. Així mateix, es remet a les bones pràctiques administratives que han de regir l'actuació de les administracions públiques i, en aquest sentit, assenyala el Codi de bones pràctiques administratives aprovat per aquesta institució.
No obstant això, el Síndic informa la persona interessada que és l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris qui té competència en la regulació de medicaments i, per tant, qui ha de canviar l'ús i les condicions d'autorització d'un producte sanitari quan ho considera necessari. Mitjançant el sistema de distribució de la seva xarxa d'alertes, l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris emet una nota informativa perquè arribi a tots els professionals sanitaris de totes les comunitats autònomes, i també la publica a la seva pàgina web.
Per aquest motiu, el Síndic recomana a la persona interessada que parli amb el seu metge sobre la retirada d'aquest medicament i sobre les possibles alternatives terapèutiques que es puguin adaptar al seu cas.