La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb relació a una prestació per a famílies amb infants a càrrec, concretament pel que fa al pagament de la prestació.
Segons les dades de què es disposa, la persona interessada es beneficiària d'aquesta prestació conjuntament amb el seu marit. En data 16 de juny de 2009 van enviar l'imprès per renovar aquesta prestació per a I'any 2009, i van sol·licitar expressament un canvi en el compte bancari en el qual s'havia de fer l'ingrés. Posteriorment, el 22 de juliol de 2009, van sol·licitar un altre canvi de domiciliació.
La promotora planteja la seva queixa pel fet que l'Administració no ha tingut en compte les indicacions pel que fa al compte bancari en què s'havia d'abonar la prestació.
El Síndic ha rebut i estudiat l'informe del Departament de Benestar Social i Família sobre aquest assumpte, en el qual s'indica que la resolució de concessió d'aquesta prestació econòmica -corresponent a l'any 2009- es va dictar el 14 de juliol de 2009, i que en aquesta data va entrar en fase d'intervenció, de manera que no era possible la modificació de les dades.
S'indica també que les dades aportades per les persones interessades van ser incorporades sense demora -tot i que la sol·licitud de canvi de compte corrent s'havia fet el 16 de juny- però que la successió de les diverses fases de tramitació va impedir la incorporació de les noves dades per a l'expedient corresponent al 2009.
Finalment, s'assenyala que l'abonament de la prestació es va fer el 30 d'octubre de 2009 al compte corrent que figurava inicialment en l'expedient corresponent a l'any anterior, i que no consta que s'hagi cancel·lat aquest compte.
Així doncs, cal concloure que s'ha fet el pagament de la prestació en un compte corrent a nom de les persones interessades, que no ha estat cancel·lat, i que no s'ha fet la devolució de l'ingrés que pogués donar lloc a un nou pagament.
Tanmateix, el Síndic entén que les circumstàncies referides més amunt posen de manifest una gestió poc diligent del cas, que no s'adequa als principis que han de regir una bona pràctica administrativa; i, per això, no considera encertada la valoració que feia el Departament en el sentit que s'han incorporat les dades sense demora.
Així, segons la informació rebuda, la primera sol·licitud de canvi de compte bancari es va fer el 16 de juny de 2009 i, per tant, amb anterioritat a la resolució; i la segona -la que hauria d'haver estat assumida per l'Administració- es va fer el 22 de juliol de 2009. Ara bé, amb independència que en aquesta data ja s'hagués fet la resolució i tramès a la intervenció, no s'aprecia cap motiu pel qual aquesta sol·licitud de canvi de compte bancari no hagués de ser gestionada convenientment per part de l'òrgan gestor del procediment, amb la tramesa, si escau, a les unitats encarregades de la intervenció i el pagament.
En aquest sentit, s'ha d'assenyalar també que el pagament no es va fer efectiu fins al 30 d'octubre de 2009; per tant, tres mesos després de la sol·licitud de canvi del compte corrent. Cal considerar, doncs, que durant aquest temps s'haurien pogut fer les modificacions oportunes, per tal de tenir en compte les indicacions de les persones interessades.
De conformitat amb això, cal recordar que la gestió dels procediments administratius s'ha d'impulsar amb celeritat i diligència en tots els tràmits, cosa que inclou la incorporació de la modificació de les dades i, en casos com aquest, la comunicació als diferents òrgans i unitats que hi intervenen, amb la finalitat d'evitar possibles perjudicis a les persones interessades.
Amb la confiança que el Departament tindrà en compte en compte aquestes consideracions i que donarà les instruccions oportunes als òrgans gestors, el Síndic finalitza les actuacions iniciades.