L'oficina comarcal d'informació al consumidor (en endavant OCIC) del Baix Penedès ha informat que un cop va rebre la denúncia del promotor contra un establiment de Segur de Calafell per irregularitats d'informació al consumidor en els preus d'alguns productes, va iniciar les actuacions corresponents en matèria d'inspecció i control de mercat.
Després de portar a terme la inspecció a l'establiment, es va constatar que no hi havia indicis d'infracció administrativa en matèria de consum, per la qual cosa el 27 d'agost de 2010 es va donar per finalitzat l'expedient.
Segons disposa l'article 322-5 del Codi de consum de Catalunya, els fets constatats pel personal inspector i recollits en les actes d'inspecció tenen valor probatori i presumpció de certesa llevat prova en contra.
De la documentació de què es disposa no consta que el promotor hagi presentat cap prova en contra dels fets que fonamentaven l'arxivament de la denúncia, per la qual cosa no es pot concloure que l'actuació de l'Administració hagi estat irregular.
Tot i així, no consta que s'hagi donat resposta a l'escrit que el promotor va presentar el 10 de setembre de 2010, per la qual cosa el Síndic ha recordat al Consell Comarcal del Baix Penedès que ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o, com en aquest cas, demandes d'informació.