Resolució
Q-05156/2008 Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis vinculats.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 26/11/2008
Data de l'últim moviment 03/03/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada explica que ha esta valorada amb un grau I i un nivell 2 de dependència. Assenyala igualment que, atès que no estava d'acord amb aquesta valoració, el 31 d'agost de 2008 va adreçar un escrit al cap de Serveis d'Atenció a les Persones de Tarragona en què demanava la revisió del seu grau de dependència, respecte del qual no ha obtingut resposta.

La persona interessada, a més de reiterar la seva disconformitat amb el resultat de la seva valoració de grau de dependència, es queixa que, tot i que han passat prop quatre mesos des de la seva sol·licitud de revisió, no ha obtingut cap resposta.

Contingut

El Síndic es va posar en contacte amb la persona interessada el passat 20 d'octubre de 2009, la qual va explicar que, en relació amb la seva sol·licitud de revisió del reconeixement de grau i nivell de dependència, va ser valorada i va rebre la resolució de reconeixement d'un grau II i un nivell 1.

La promotora va explicar també que la treballadora social que porta el seu cas es va posar en contacte amb ella i li va fer una proposta d'acord del Programa individual d'atenció (en endavant PIA), segons la qual podria rebre una prestació de 100 euros/mes per a cuidador no professional. Va assenyalar també que, atès que aquesta prestació resultava inferior a la que rep actualment del Programa integrat d'ajuts (PUA), no ha volgut signar l'acord. Està pendent d'una segona visita de la treballadora social.

Atès això, el Síndic entén que el Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) duu a terme les actuacions que corresponen en relació amb aquest expedient i que ha resolt l'objecte de la queixa de la persona interessada, que era la manca de resposta a la seva sol·licitud de revisió de la situació de dependència. Per aquest motiu, el Síndic informa que tanca les actuacions en aquest assumpte. 

Amb tot, el Síndic recorda que la persona interessada va tramitar la sol·licitud de revisió de reconeixement de la seva situació de dependència el 30 d'agost de 2008, és a dir, fa gairebé un any. Això fa palesa, un cop més, la manca de celeritat en la tramitació d'aquest tipus d'expedients per part del DASC, per la qual cosa el Síndic incideix en les consideracions fetes en ocasions anteriors pel que fa a l'agilitat en la instrucció d'aquests procediments i a la necessitat de procurar que se'n redueixi la durada.
 
Finalment, per tal de fer un seguiment del desenvolupament d'aquest cas i poder mantenir oportunament informada la persona interessada, el Síndic demana informació sobre la data d'emissió de la resolució PIA d'aquesta persona.

En data 13 de gener de 2010, el Síndic recorda que li interessa fer un seguiment d'aquest assumpte i que, per tant, espera rebre informació sobre l'emissió de la resolució PIA de la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/12/2008 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/11/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
13/01/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
08/07/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
03/03/2011 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)